مکمل بنزین
خبرداخلی

آینده قیمت خودرو در ایران؛ گرانی یا ارزانی در مسیر بازار؟

یکی از سوال‌های همیشگی مردم در مورد قیمت خودرو این است که آیا خودرو ارزان می‌شود یا گران‌تر؟ اما این در حالیست که همیشه تجربه نشان داده است که بازار ایران علی‌الخصوص بازار خودرو کشور از چیزی به نام پیش بینی‌ها و پیش گویی‌ها پیروی نمی‌کند و هر آنچیزی که در مورد قیمت خودرو در آینده گفته می‌شود، حدس و گمانی است که مردم به آنها توجه نمی‌کنند!

به گزارش چرخان، قیمت خودرو در حال حاضر سیر صعودی به خود گرفته و با توجه به گرانی‌های اخیر که توسط شرکت‌های خودروساز در قیمت خودروها لحاظ شده است بسیاری از محصولات بازار نیز دست پیش را گرفته‌اند تا از قافله گرانی خودروسازان عقب نمانند ولی سوال اینجاست که آیا قیمت خودرو ارزان می‌شود؟ آیا گرانی‌های اخیر خودرو مقطعی بوده و در آینده باید شاهد کاهش قیمت باشیم؟

فربد زاوه یکی از کارشناسان بازار خودرو است که در مورد بازار خودرو معتقد است: یکی از دلایلی که باعث کاهش رونق معاملات در بازار شده است، شایعاتی پیرامون پایین بودن نرخ دلار در بازار آزاد است که باعث می‌شود فروشندگان اقدام به عرضه نکنند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا قیمت خودرو به قیمت‌های سابق باز می‌گردد یا خیر گفت: اینکه انتظار داشته باشیم در بلندمدت سطح قیمت‌ها به سطح قبلی بازگردد بعید و دور از واقعیت است ولی در بلند مدت چیزی که مطلوب است، ثبات در قیمت‌هاست که به بازار کمک خواهد کرد.

زاوه در ادامه به پیش بینی افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: به نظرم چیزی که در سطح قیمت خودروها رخ می‌دهد همان چیزی است که وزارت‌خانه اجازه داده است و نهایتا 10-12 درصد رشد قیمت توسط کارخانه‌ها خواهیم داشت. باید توجه کنیم که هر چه به سمت خرید خودرو ارزان‌تر  مراجعه کنیم، قیمتی که بالاتر رفته است بیشتر نمود پیدا می‌کند. حاشیه بازار نیز همیشه کار خود را انجام داده و  مثل سابق به کار خود ادامه خواهد داد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا