مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

نگاهی به شاسی بلندها و پیکاپ هایی که رکورد حمل اجسام فوق سنگین را شکسته اند!

در دنیای خودروها هرروزه می‌توان خبرهای جالب و البته عجیبی را شنید که بعضی از آن‌ها واقعآ نظر مشتاقان را به خود جلب می‌کنند. در این مطلب قصد داریم خودروهای قدرتمندی را معرفی کنیم که وسایل فوق سنگین، از قطار گرفته تا شاتل فضایی را به دنبال خود کشیده‌اند.

پورشه کاین S دیزل ایرباس A380 را با خود حمل کرد

حدود یک سال قبل، خودروی آلمانی پورشه کاین توانست با کشیدن یک هواپیمای A380 به دنبال خود با مسافت 2 متری در فروشگاه چارلز دوگل فرانسه، نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.

این هواپیمای 73 متری با وزن 285 تن، توسط پورشه کاین S دیزل با موتور 4.1 لیتری V8 در کنار دو عدد توربوشارژ و قدرت تولیدی 385 اسب بخار به همراه گشتاور تولیدی 850 نیوتون متر، کشیده شد. پشت فرمان این خودرو نیز تکنیسین بریتانیایی پورشه یعنی ریچارد پاین نشسته بود که قبل از آن با کاین بنزینی 570 اسب بخار تمرین کرده بود.

فولکس‌واگن توآرگ V10 TDI بوئینگ 747 را با خود حمل کرد

سال 2006 بود که خودروی شاسی‌بلند فولکس‌واگن با کشیدن بوئینگ 747 با وزن 155 تن نام خود را در تاریخ ثبت کرد. شاسی‌بلند آلمانی که دارای وزنی برابر با 7,030 کیلوگرم بود توانست با سرعت 3.2 کیلومتر بر ساعت، مسافت 150 متر، این هواپیمای غول‌پیکر مسافربری را به دنبال خود بکشد.

این فولکس‌واگن با موتور 5 لیتری V10 توان تولید 309 اسب بخار را در کنار 750 نیوتون متر گشتاور دارا بوده تا بتواند این رکورد تاریخی را در کارنامه خود ثبت کند.

لندروور دیسکاوری به دنبال خود قطاری را حمل کرد

این خودروی بریتانیایی قدرتمند نیز در یک مأموریت خطرناک، یک قطار با وزن 110 تن را در مسافت 100 متری در جاده‌ای دورافتاده در استرالیا به دنبال خود کشید. این مأموریت که به دنبال اجازه رسمی از مقامات استرالیا بود، به لطف موتور 6 سیلندر، 3 لیتری موسوم به td6 که توان تولید 254 اسب بخار قدرت در کنار 600 نیوتون متر گشتاور بود، به موفقیت رسید.

در این خودروی لندروور هیچ‌گونه تغییر و اصلاحی روی موتور صورت نگرفت و تنها با همین قدرت و موتور توانست این قطار سنگین را به دنبال خود بکشد.

لندروور دیسکاوری اسپرت سه واگن لوکس سنگین قطار را به دنبال خود کشید

بازهم شاهد یک مأموریت دیگر از جانب خودروی لندروور، ولی این بار با مدل Discovery Sport که چند سال قبل توانست با قلب تپنده 2 لیتری دیزل خود این کار را انجام دهد.

این نمایش در مسیری 10 کیلومتری در شمال سوئیس به اجرا درآمد که لندروور دیسکاوری مجبور بود چیزی حدود 60 برابر وزن خود را به دنبال خود بکشد.

رنج روور توانست تریلر تفریحی ساخت شرکت Airstream را به دنبال خود بکشد

در این مورد، وزن کشیده شده توسط رنج روور نیست که باعث قرار داده شدن آن در این لیست گردیده بلکه مسافتی است که این خودرو توانسته آن را به نمایش بگذارد. این رنج روور بریتانیایی که در زیر کاپوت آن قلب تپنده‌ی 4.4 لیتری V8 دیزل باقدرت 339 اسب بخار قرارگرفته است، توانست مسافت باورنکردنی 5,916 کیلومتر را در مدت‌زمان 11 روز با این بار اضافی طی کند.

این تریلر Airstream که وزن 2,399 کیلوگرم را دارا بود، توسط این لندروور لوکس شاسی‌بلند، از خانه Airstream در اروپا واقع در انگلستان تا کوهستان‌های اطلس در مراکش سفر طولانی رفت و برگشتی را تجربه کرد.

خودروی GMC 2500 HD توانست Carson Kalispell را با خود حمل کند

یک‌بار دیگر، ما بحث وزن را کنار گذاشته تا نه‌تنها به مقوله مسافت سفر بلکه سرعت این سفر نیز بپردازیم. موتور دیزل به‌کاررفته در این خودروی پرقدرت آمریکایی، این امکان را به این پیکاپ داد تا بتواند به خاطر سریع‌ترین سرعت حمل تریلر، نام خود را در گینس ثبت کند.

این نمایش دریکی از بیابان‌های کالیفرنیا آمریکا در سال 2012 نشان داده شد که این خودرو، توانست با سرعت بسیار زیاد 238.523 کیلومتر بر ساعت، این بار اضافی را با خود حمل کند.

نیسان پاترول توانست هواپیمای باربری Iiyushin ii-76 را با خود حمل کند

این نمایش جدید نیز در سال 2013 و در فرودگاه بین‌المللی شرجه امارات به وقوع پیوست. نمایشی که به‌وسیله کشیده شدن یک هواپیمای 170 تنی در مسافت 50 متری توسط این نیسان پاترول ژاپنی توانست رکورد جدیدی را از خود برجا بگذارد.

شاسی‌بلند خوش‌چهره و البته قدرتمند نیسان با موتور 5.6 لیتری V8 توانست با این حرکت، رکوردی با عنوان حمل سنگین‌ترین هواپیما توسط یک وسیله نقلیه را از آن خود کند.

تویوتا توندرا توانست شاتل فضایی Endeavour را با خود حمل کند

در سال 2012، شاتل فضایی اندیوور مسافت 19 کیلومتری از لوس‌آنجلس تا مرکز علمی کالیفرنیا را به‌عنوان آخرین مقصد خود ترک کرد. در این سفر، سفینه فضایی توسط یک تویوتا توندرا (Tundra) استاندارد مدل 2012 با موتور 5.7 لیتری V8 و قدرت تولیدی 381 اسب بخار نیز همراهی شد.

بااینکه این خودرو، طبق اطلاعات رسمی می‌توانست تنها وزن 4536 کیلوگرمی را به دنبال خود بکشد، اما این شاتل فضایی وزنی در حدود 68,039 کیلوگرم را دارا بود. سفینه‌ای که با وسایل و متعلقات اضافی مخصوص حملش، وزن اضافی 54,431 کیلوگرمی را مازاد بر وزن خودش به این تویوتای قدرتمند تحمیل می‌کرد. این نمایش نیز توسط تویوتا توندرا با کشیدن وزن 136 تن به دنبال خود در طول پل منچستر به پایان رسید.

فورد F450 Super Duty به دنبال خود پرچم بزرگی از آمریکا را حمل کرد

در سال 2016 بود که شورلت موفق شد نام خود را به‌عنوان حمل‌کننده بزرگ‌ترین پرچم دنیا توس یک وسیله‌ی نقلیه به ثبت برساند. این رکورد توسط شورلت Silverado HD که توانست پرچمی بزرگ با ابعاد 12.2 در 24.4 متر را، در تگزاس آمریکا به دنبال خود بکشد، ثبت شد.

تنها چند ماه بعد از ثبت این رکورد، فورد با خودروی F50 Super Duty خود توانست در میامی آمریکا با کشیدن پرچمی با ابعاد 13.7 در 28 متر آمریکا، این رکورد جهانی را از آن خود کند.

تسلا مدل X P100D توانست بوئینگ 787-9 Dreamliner را به دنبال خود بکشد

آخرین رکورد در این زمینه نیز توسط تسلا و با استفاده از خودروی مدل X P100D خود که یک شاسی‌بلند تمام برقی است به ثبت رسیده است. این خودروی برقی تسلا که طبق اعلام رسمی تنها قادر به کشیدن تریلری با وزن 2268 کیلوگرم است، توانست این بوئینگ 143 تنی را با خود حمل کرده و رکورد تازه‌ای را درزمینهٔ حمل سنگین‌ترین وسایل ساخته‌شده توسط خودروهای برقی را به ثبت برساند.

این رکورد جدید نیز در فرودگاه ملبورن استرالیا به ثبت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا