مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای داخلی به زودی 20 درصد گران می‌شوند؟

هر ساله بحث قیمت خودرو یک بحث کاملا چالشی در بین اهالی صنعت خودرو است ولی در سال جاری این موضوع به یک موضوع بسیار بزرگتر تبدیل شده و بسیاری از اهالی بازار برخلاف سال‌های گذشته در انتظار افزایش قیمت بسیار بالاتر از آن چیزی هستند که هرساله رخ میداد. به نظر می‌رسد طبق اعلام فعالان بازار خودرو، قیمت خودروهای داخلی به زودی باید شاهد افزایش قیمت 20 تا 25 درصد باشند!

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی

به گزارش چرخان، جلسه های هفته گذشته بین مسئولین وزارت صنعت، مجلسی‌ها، خودروسازان و قطعه سازان نتایج مثبتی برای مصرف کنندگان نداشته و با توجه به افزایش هزینه‌های جاری در صنعت خودرو، فعالان بازار توانسته‌اند نظر مثبت مسئولین امر را برای افزایش قیمت خودروهای داخلی اخذ کنند و گویا عدد این افزایش نیز در حدود 20 درصد خواهد بود.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در مصاحبه‌ای گفته است: ما نظر مساعد مسئولین وزارت و مجلسی‌ها را اخذ کرده‌ایم و حالا باید شورای رقابت نظر خود را اعلام کند و این افزایش قیمت را اعمال نماید. البته بحث افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن نرخ ارز نیست چرا که بسیاری از محصولات داخلی هستند و قطعات از خارج خریداری نمی‌شوند ولی قیمت مواد اولیه افزایش یافته و این دلیل ما برای افزایش قیمت خودرو است.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو

وی در ادامه افزود: ما به مسئولین اعلام کرده‌ایم که دلیل این افزایش قیمت خودروهای داخلی گرانی مواد اولیه توسط تامین کنندگان داخلی است. به طور مثال فولاد و مس بیش از 30 درصد گران شده‌اند و آلومینیوم نیز افزایش قیمت 50 درصدی داشته است. ما با توجه به این توضیحات انتظار داریم مجوز افزایش قیمت 9.6 درصدی که وزارت‌خانه به آن رای داده است توسط شورای رقابت صادر شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه گفت: البته افزایش قیمت خودروهای داخلی به میزان 9.6 درصدی کافی نیست و شورای رقابت می‌بایست به فاصله کوتاهی یک 9.6 درصد دیگر را به قیمت‌ها بیفزاید تا حداقل نیاز واحدهای تولیدی رفع شده و مجبور به تعطیلی و اخراج کارگران نشوند.

گفته‌های خودروسازان در حالیست که شورای رقابت تا دو هفته دیگر وارد عمل خواهد شد و نسبت به افزایش قیمت واکنش نشان خواهد داد ولی به نظر نمی‌رسد به این راحتی زیر بار افزایش قیمت 20 درصدی محصولات داخلی برود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. اگر دولت هم نخواد گرون کنه با این چرت و پرتهای شما حتما همین کار رو میکنه

    1. با سلام
      یوسف جان والا ما کاره ای نیستیم! عین خبر موثقی که هست رو منتشر کردیم.

  2. حالا اینقدر به گرانی و تورم و ووو دامن بزنید تا به خودی خود و به سهولت ایم امر برای خودروسازان محقق شود.

  3. حالا اینقدر به گرانی و تورم و ووو دامن بزنید تا به خودی خود و به سهولت این امر برای خودروسازان محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا