مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی Q60، یک اسپرت نامطمئن

Q60 بدون‌شک زیباست و تکنولوژی خوبی دارد اما برخی از بخش‌های این خودرو باعث می‌شود تا ما در انتخاب آن مردد باشیم. سواری با کوپه‌های اسپرت همیشه جذابیت داشته و خودروهای بی‌ام‌و را می‌توان سردمدار این تیپ دانست و همین باعث شده تا سایر برندها به‌سختی بدنبال مبارزه با بی‌ام‌و باشند. در صنعت خودرو بسیاری تلاش می‌کنند تا جایگاه مناسبی را کسب کنند در حالی که اینفینیتی در بهترین جا قرار دارد.

این کوپه اسپرت در نسخه استاندارد تقریبا هر آن چیزی که در سایر خودروها است را دارد و در داخل کابین نیز با یک چرم تر و تمیز انتظار حضور شما را می‌کشد. اما پرداخت 88،900 دلار برای تجهیزاتی مانند سایر خودروها، زیاد است و باید چیزهای دوست‌داشتنی و جدید بیشتری در این خودرو گنجانده می‌شد. بخش بیرونی Q60 بسیار خوب است اما نمای داخلی را می‌توان ترکیبی از نقاط مثبت و منفی دانست.

اگر بخواهیم آن را با آئودی مقایسه کنیم باید گفت که به هیچ وجه به زیبایی آئودی دست نخواهید یافت، مخصوصا زمانی که بخش‌های پلاستیکی و کلیدهای نه‌چندان خوش‌دست را می‌بینید. موتور توربو 3.0 لیتری V6 (کد VR30DDTT) با قدرت خروجی 298 کیلو وات و گشتاور 475 نیوتن متر در قلب این خودرو چندان مطمئن عمل نمی‌کند و احساس ناامیدی را در تمام مسیر خواهید داشت.

نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. کیفیت تعویض‌دنده را می‌توان خوب دانست و اما حتی یک لحظه فكر نكنید كه این خودرو عملکرد کاملا اسپرتی داشته باشد، چرا كه سیستم‌ الکترونیکی NASA كه مسئولیت چرخش، توقف و تعلیق خودرو را بر عهده دارد، احساس ناخوشایند و ناكارآمد را به همراه می‌آورد.

بعنوان ضعیف‌ترین بخش می‌توان به کیفیت سواری و هندلینگ Q60 اشاره کرد که امتیاز ۶ را از سایت caradvice دریافت کرده است. نقاط ضعف این خودرو مانند کابین کوچک با فضای کم، سیستم اطلاعات و سرگرمی غم‌انگیز و نافرمان بودن در بخش هندلینگ باعث شده تا این سایت در مجموع امتیاز ۷.۰ از ۱۰ را به Q60 بدهد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا