مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا و جی‌ام در کنار هم برای ساخت کانسپت next-gen

جنرال موتورز و هوندا همکاری خود را برای توسعه قطعات باتری‌های پیشرفته اعلام کرده‌اند تا تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به تولید خودروهای الکتریکی افزایش دهند. این قرارداد، دو شرکت را در توسعه سیستم‌های باتری نسل بعدی GM همکار می‌سازد و هوندا برای تولید ماژول‌های باتری از غول آمریکایی نیز کمک می‌گیرد. بنظر می‌رسد هوندا سعی در افزایش تعداد خودروهای الکتریکی خود دارد. این قرارداد در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سرعت ساخت خودروهای الکتریکی بسیار موثر خواهد بود. این اولین بار نیست که GM و Honda به منظور توسعه فن آوری و قوای محرکه با یکدیگر همکاری می‌کنند. این دو در حال حاضر برای ایجاد یک سیستم سلول سوختی پیشرفته هیدروژن تا سال 2020 تلاش می‌کنند.

مارک رائوس، معاون اجرایی General Motors در زمینه توسعه جهانی محصولات، گفت: “این توافق نامه جدید و چند ساله با هوندا نشان دهنده توانایی شرکت جنرال موتورز در ایجاد نوآوری در زمینه سرمایه گذاری سودآور است. دهه‌های موفقیت آمیز GM با سرمایه گذاری‌های راهبردی در بخش خودروهای برقی، همراه تعهد هوندا به پیشرفت در بخش قوای فنی، گامی مثبت برای مشتریان ما و تولیدات ناخالص خواهد بود.” هر دو کمپانی در سال‌های آتی خودروهای سبک وزن را به بازار عرضه می کنند. هوندا در قالب خودروهای EV شهری، با یک ماشین مفهومی زیبا در فرانکفورت ظاهر شده است و GM قول داده که تا سال 2023، 20 خودرو الکتریکی جدید را معرفی کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا