مکمل بنزین
خبرداخلی

ضرر خروج رنو و پژو از صنعت خودروسازی ایران پرداخت می‌شود؟

خروج آمریکا از برجام باعث شده که شرکت‌های خارجی یک به یک از ایران خارج شوند و در این بین صنعت خودروسازی کشور بیشترین ضرر را از این اتفاق متحمل شده است. از جمله شرکت‌های خارج شده از ایران پژو و هیوندای هستند که ترکش‌های این اتفاق در تحویل خودروهایشان نمود پیدا کرده و احتمالا رنو نیز از ایران خارج خواهد شد.

به گزارش چرخان، خروج خودروسازان خارجی از ایران در حال حاضر مهم‌ترین مساله موجود در صنعت کشور است که یک سوال بزرگ را در بین اهالی بازار ایجاد نموده و آن نوع قراردادی است که طرفین داخلی با شرکت‌های خارجی منعقد کرده‌اند. به همین دلیل مجلسی‌ها برای بررسی قرارداد رنو و پژو دو قرارداد مهم صنعت خودروسازی وارد عمل شده و به زودی جزییات آن را مورد واکاوی قرار می‌دهند.

پژو 301عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: در مورد همکاری سیتروئن با سایپا باید گفت که با توجه به نصب دستگاه‌های جدید و حتی تولید اولیه محصول مشترک، به نظر می‌رسد تنها موردی که ادامه کار آن را تضمین می‌کند، سیاست شرکت فرانسوی است که باید دید چه خواهد بود. با توجه به اینکه قرارداد سایپا با سیتروئن محکم‌تر از بقیه قراردادها بسته شده و کار نصب دستگاه‌ها نیز به اتمام رسیده، قطعا خروج شرکت فرانسوی باعث ضرر سنگین خودش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در مقابل اما رنو و پژو سرمایه گذاری جدید خاصی انجام نداده‌اند و هنوز وضعیت آنها مشخص نیست تا بتوانیم نسبت به ضرر و زیان طرفین اظهار نظر کنیم ولی سیتروئن سرمایه گذاری خود را به اتمام رسانده و می‌بایست در خرداد ماه تولید انبوه خود را آغاز کرده و تعهداتش را عملی کند.

تاریخچه رنونماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط و جزییات قرارداد خودروسازان داخلی با رنو و پژو گفت: ما در کمیسیون صنایع مجلس به زودی به ریز جزییات رنو و پژو وارد می‌شویم تا بتوانیم وضعیت آنها را مشخص نماییم. یکی از نکات مورد توجه ما در قرارداد این دو شرکت تضامینی است که طرفین ایرانی با توجه به سابقه بد خودروسازان اخذ کرده‌اند و در صورتیکه این موضوع مورد توجه قرار نگرفته باشد، باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ما در حال حاضر مشکلی برای همکاری با خودروسازان خارجی نداریم و شرکت‌های چینی در بازار خودرو ایران فعالیت دارند. نگرانی اصلی ما افزایش قیمتی است که مصرف کنندگان را دچار مشکل می‌کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا