مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام قیمت اولین خودروی ساخت ترکیه، شاسی‌بلندی برقی بنام T10X

قیمت تاگ T10X که اولین خودروی ملی ساخت ترکیه محسوب می‌شود اعلام شده است. قیمت این خودرو از 953 هزار لیر معادل 50,200 دلار آغاز می‌شود و پیش‌فروش آن چند روز پیش آغاز شده است. این شاسی‌بلند که سازنده ترکیه‌ای از آن به‌عنوان یک «دستگاه هوشمند» یاد می‌کند، حدود پنج سال است که در دست بوده و تاگ قصد دارد امسال 20 هزار دستگاه از آن تولید کند. کسانی که طی هفته اخیر اقدام به پیش‌خرید T10X کنند، باید 60 هزار لیر معادل 3,200 دلار بپردازند و در قرعه‌کشی شرکت کنند تا 20 هزار خریدار اول مشخص شود. قیمت نسخه پرچم‌دار این خودرو هم از 1.2 میلیون لیر معادل 64 هزار دلار آغاز می‌شود.

تاگ T10X در ابتدا با یک موتور الکتریکی ارائه می‌شود که در عقب نصب شده و 218 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. برای این خودرو دو پکیج باتری قابل انتخاب خواهد بود که به ترتیب شعاع حرکتی 314 کیلومتر و 523 کیلومتری را فراهم می‌کند. این نسخه که در پایان ماه جاری به دست خریداران می‌رسد می‌تواند ظرف 7.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما کسانی که تمایل دارند برای خرید این خودرو بیشتر خرج کنند می‌توانند نسخه پرچم‌دار را انتخاب کنند که تحویل آن در 29 اکتبر برابر با 7 آبان 1402 آغاز می‌شود.

این مدل به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 435 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و T10X را ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. به گفته تاگ، خریداران می‌توانند از جایگاه‌های شارژ اختصاصی این شرکت استفاده کنند تا از 20 تا 9. درصد باتری‌ها ظرف تنها 30 دقیقه شارژ شود.

مدیر اجرایی تاگ طی بیانیه‌ای گفته است:

از روز اول ما تصمیم به ایجاد یک برند خودرویی تکنولوژی محور رقابتی گرفتیم که مالکیت معنوی آن صد درصد متعلق به تاگ ترکیه است. طی پنج سال گذشته، ما قدم‌به‌قدم در برنامه‌های خود جلو رفته‌ایم و همان‌طور که وعده داده بودیم، دستگاه هوشمند خود را در همین ماه به خریداران تحویل می‌دهیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا