مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی فیس‌لیفت رنو قاجار ۲۰۱۹ منتشر شد

حدود سه سالی می‌شود که کراس‌اوور سایز متوسط رنو قاجار در بازار جهانی حضور دارد و با حضور رقبانی مانند هیوندای توسان و کیا اسپورتیج نوبت به این می‌رسد که فیس‌لیفت جدیدی از این مدل وارد بازار شود. به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از این خودرو برای آزمایش توسط خبرنگاران آلمانی Motor1 منتشر شده که نشان از حضور فیس‌لیفت رنو قاجار ۲۰۱۹ است.

از تصاویر منتشر شده می‌توان گفت که تنها تغییرات اساسی در جلو و عقب خودرو انجام شده است و فیس‌لیفت جدید این کراس‌اوور کامپکت تغییراتی در پهلو و درب‌های خودرو نخواهد داشت. یکی از دلایل اصلی تغییر ندادن طراحی درب‌ها و پهلوی خودرو هزینه بسیار زیاد عنوان شده است. اگر به تصاویری که از جلوی خودرو نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که چراغ‌های مه‌ شکن کمی بالاتر نصب شده‌اند و سپر جدید با تریم‌های کرومی اضافی نصب شده که به طور کلی شکل سپر جلو کاملا تغییر پیدا می‌کند و نسبت به مدل قبلی کمی پایین‌تر تعبیه شده است.

از سوی دیگر با نگاه کردن به تصاویری که از پشت فیس‌لیفت رنو قاجار گرفته شده‌اند، می‌توانیم متوجه شویم که چراغ‌های عقب طراحی جدید دارند و کمی کشیده‌تر شده‌اند و این بدان معناست که طراحی سپر عقب نیز برای جای دادن این چراغ‌ها تغییر پیدا کرده است. به علاوه چراغ‌های عقبی در پایین خودرو نیز جدید هستند و طراحی‌ آن‌ها به طور واضح در تصاویر دیده می‌شود.

بسیار جالب است که فیس‌لیفت رنو قاجار ۲۰۱۹ را با پیشرانه توربوشارژ ۱.۳ لیتری گازوئیلی که توسط دایملر و رنو-نیسان ساخته شده است، در بازار ببینیم. در حال حاضر دو مدل مینی‌ون Scenic و Grand Scenic و کلاس A جدید مرسدس مجهز به این پیشرانه هستند. این پیشرانه می‌تواند قدرت خروجی ۱۱۵ الی ۱۶۰ اسب بخار را تولید کند و حداکثر گشتاوری معادل ۲۲۰ الی ۲۶۰ نیوتن متر داشته باشد.

از سوی دیگر برادر این مدل یعنی نیسان قشقایی تا اکتبر سال جاری میلادی فیس‌لیفت جدید خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پاریس به نمایش گذاشته می‌شود و این بدان معناست که فیس‌لیفت نیسان قشقایی تا پایان سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار اروپا می‌شود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا