مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با ۲۰ تا از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید

یکی از معیارهای فرودگاه خوب برای مسافرت شلوغ بودن و تعداد پروازهای زیاد آن است. هر ساله مسئولین فرودگاه آمار و ارقام مختلفی را منتشر می‌کنند و امسال نیز وب‌سایت Airports Council International لیستی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان را منتشر کرده که از میان ۱۲۰۲ فرودگاه تنها ۲۰ نفر آن‌ها در این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. جالب است بدانیم که شلوغ‌ترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۱۷ فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در آمریکا بوده که ۱۰۴ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. برای آشنایی با شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی همراه چرخان باشید.

۲۰) فرودگاه بین‌المللی دنور

این فرودگاه یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان است که توانسته در سال پیش حدود ۶۱ میلیون مسافر را جابه‌جا کند.


۱۹) فرودگاه بین‌المللی اینچئون

این فرودگاه با یک رقم بالاتر ۶۲ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. به علاوه فضای سبز داخل این فرودگاه در میان دیگر فرودگاه‌های جهان بی‌نظیر است.


۱۸) فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور

در قاره آسیا فرودگاه سنگاپور حرف اول را از تمیز و زیبایی می‌زند و به همین دلیل بسیاری از افراد برای توقف در مسیرهای طولانی مدت این فرودگاه را انتخاب می‌کنند. سال گذشته ۶۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر در این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند.


۱۷) فرودگاه بین‌المللی جاکارتا

در سال پیش ۶۳ میلیون مسافر وارد این فرودگاه شده‌اند، البته با توجه به جمعیت بالای اندونزی این رقم‌ها هم زیاد به نظر نمی‌رسد.


۱۶) فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی دهلی

این فرودگاه یکی از زیباترین فرودگاه‌های اصیل است که توانسته فرهنگ هندی را در کنار مدرنیته قرار بدهد و در سال پیش ۶۳ میلیون ۴۵۰ هزار را نفر جابه‌جا کرده است.


۱۵) فرودگاه آتاتورک استانبول

شکی نیست که ترکیه با توجه به موقعیتی که در منطقه خاورمیانه دارد و با توجه به روابطش با اکثر کشورها جایگاه مناسبی برای ملیت‌های مختلف برای شروع و خروج پروازها باشد. از این رو در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۶۳ میلیون ۸۷۰ هزار نفر وارد این فرودگاه ترکی شده‌اند.


۱۴) فرودگاه فرانکفورت

شاید جالب باشد بدانید که در بین سالن‌های مختلف این فرودگاه می‌توانید برای جابه‌جایی از دوچرخه استفاده کنید؛ چرا که فرانکفورت یکی از بزرگترین فرودگاه‌های اروپا را دارد و توانسته ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را جابه‌جا کند.


۱۳) فرودگاه بین‌المللی بایون گوانژو

شکی نیست که شهرهای تجاری و بزرگ چین شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان باشند و این فرودگاه با ۶۵ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر مسافر در پله ۱۳ این لیست قرار گرفته است.


۱۲) فرودگاه بین‌المللی دالاس-فورت وروث

دالاس یکی از شهرهای میانی در قاره آمریکاست و از این رو بسیاری از مسافران برای پروازهای مسیر طولانی این فرودگاه را انتخاب می‌کنند. در سال گذشته حدود ۶۷ میلیون نفر وارد این فرودگاه شده‌اند.


۱۱) اسخیپول آمستردام

بسیاری از پروازهای بین مسیر در اروپا برای اتصال به قاره آمریکا یا آسیا از این فرودگاه می‌گذرند. با وجود کوچک بودن این فرودگاه هلند سال پیش ۶۸ میلیون و ۵۱۵ هزار نفر وارد آن شده‌اند.


۱۰) فرودگاه پاریس شارل دو گل

پاریس قلب تپنده اروپاست و بسیاری از رخدادهای جهانی در این شهر اروپایی به وقوع می‌پیوندد. سال گذشته ۶۹ میلیون و ۴۷۱ هزار مسافر پا در این فرودگاه گذاشته‌اند.


۹) فرودگاه بین‌المللی پادونگ شانگهای

یکی دیگر از شهرهای تجاری چین شانگهای است و از این رو سال پیش حدود ۷۰ میلیون مسافر در این فرودگاه حضور داشته‌اند.


۸) فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ قطب گردشگری و تجارت در شرق آسیا به شمار می‌رود و از این رو سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۷۳ میلیون مسافر وارد فرودگاه هنگ‌کنگ شده‌اند.


۷) فرودگاه لندن هیترو

لندن در حال حاضر ۶ فرودگاه دارد ولی یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی‌اش هیترو است که در سال گذشته ۷۸ میلیون مسافر را در خود جای داده است.


۶) فرودگاه بین‌المللی شیکاگو اوهر

در این فرودگاه از هر ملیت و قومی می‌توانید آدم پیدا کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌های این فرودگاه بین‌المللی هستند و هر نوع غذا و پوشاکی در آن یافت می‌شود. حدود ۷۹ میلیون و ۸۲۸ هزار مسافر وارد این فرودگاه شده‌اند.


۵) فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

یکی از بزرگترین فرودگاه‌های ایالات متحده لس‌آنجلس است که در سال ۲۰۱۷ میلادی توانسته ۸۴ میلیون و ۵۵۷ هزار مسافر را بپذیرد.


۴) فرودگاه بین‌المللی هانئدا توکیو

در سال گذشته ۸۵ میلیون و ۴۰۸ هزار مسافر وارد این فرودگاه ژاپنی شده‌اند که نشان دهنده رونق بازار و کسب و کار در این شهر ژاپن است.


۳) فرودگاه بین‌المللی دبی

دبی در خاورمیانه یکی از قطب‌های اصلی تجاری و گردشگری است و از این رو توانسته در سال ۲۰۱۷ میلادی پذیرای ۸۸ میلیون و ۲۴۲ هزار مسافر باشد.


۲) فرودگاه بین‌المللی پکن

خوب به نظر می‌رسد با جمعیت ۱.۵ میلیاردی چین و پایتخت بودن پکن باید انتظار ۹۵ میلیون و ۷۸۶ هزار مسافر را در این فرودگاه داشت.


۱) فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا

شاید بهتر است بگوییم این فرودگاه برای خود یک شهر محسوب می‌شود چرا که بسیاری از افراد مشغول به کار در آن روزهای بسیاری از سال را در آن می‌گذارند و پذیرای بیشترین مسافر در جهان هستند؛ چرا که این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ میلادی پذیرای نزدیک به ۱۰۴ میلیون مسافر بوده است.

آیا شما در این فرودگاه‌های ذکر شده در این لیست حضور داشته‌اید؟ نظر شما درباره آن‌ها چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا