مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

کاهش فروش تسلا در چین؛ BYD برای تسلا شاخ و شانه کشید!

مدیرعامل کمپانی تسلا، الون ماسک، گزارش داده که در سال 2016 به دلیل نرسیدن به اهداف از پیش تایین شده تسلا در سال 2015، تعداد کمتری از محصولات خود را در چین عرضه می‌کند.

براساس گزارشات منتشر شده، تسلا در سال 2015 توانست 3025 دستگاه از محصولات خود را فقط در 9 ماه اول 2015 در چین بفروشد که این میزان فروش، شکستِ پیش‌بینی این کمپانی برای فروش 10 هزار دستگاه از محصولاتش را به دنبال داشت. از کل میزان فروش تسلا در سال 2015 در چین 1345 دستگاه از محصولاتش مربوط به مدل S بود.

Elon-Musk-China-

عملکرد این شرکت در سایر مناطق جهان در زمینه فروش و سود حاصل از آن، مثبت عرض‌یابی می شود، اما در بازار چین، عملکردی منفی را شاهد هستیم و این موضوع باعث شده که تسلا در هدف گذاری خود برای فروش در سال 2016، تعداد 5 هزار دستگاه از محصولاتش را برای چین در نظر بگیرد.

از سوی دیگر کمپانی چینی BYD که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی در چین فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که در سال 2015، توانسته 5749 دستگاه از محصولات الکتریکی خود را بفروشد و فروش جهانی 61722 دستگاه را برای خود رقم بزند، این در حالی بود که مدیر عامل تسلا، فروش جهانی این کمپانی را در سال 2015 حدود 50557 دستگاه ذکر کرده بود.

آنچه که مشخص بوده و نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد، این است که شکست تسلا در برابر یک کمپانی چینی به نام BYD که مقداری شگفت انگیز به نظر می رسد، تقریبا قطعی شده است. اگر نیم‌نگاهی به سیاست‌های حمایتی و فضای ملی در چین بی‌افکنیم، متوجه خواهیم شد که این یک اتفاق معقول و قابل پیش‌بینی است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا