مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

4 دلیل برای آنکه لوکسژن U6 بخریم!

شاید اگر از کسی بپرسیم که آیا خودروسازان تایوانی را می‌شناسید، بپرسد که آیا تایوان خودرو هم تولید می‌کند؟! ولی باید بگوییم که در این کشور یک برند نوپا اما با انگیزه وجود دارد که بی‌‌شک باعث تحول صنعت خودروسازی تایوان خواهد شد.

لوکسژن از سال 2009 میلادی برای ساخت خودرو اعلام آمادگی کرد و شرکت پایه این برند با بزرگان دنیا روابط دوستانه‌ای داشته است و باعث شده تا همکاری لوکسژن با نیسان و میتسوبیشی همچنان ادامه داشته باشد اما این همه ماجرا نیست و لوکسژن بدنبال همکاری با خودروسازان بزرگ دیگر و شرکت‌های حوزه آی‌تی نیز است. امروز در سایت چرخان قصد داریم دلایلی که باعث می‌شوند تا لوکسژن U6 یک خودروی قابل قبول باشد را بررسی کنیم، بنابراین با ما همراه باشید…

1- طراحی خارجی

این شرکت آسیایی زبان طراحی خاص خود را دارد که باعث شده خودروهای لوکسژن شبیه به هیچ برند دیگری نباشند. وجه تفاوت یو ۶ با خودروهای چینی نیز همین کپی نبودن است. وجود امضای طراح معروف جنرال‌موتورز و نیسان با نام جیمز شیر در نقشه‌های این خودرو نشان می‌دهد که تایوانی‌ها برای کیفیت ارزش زیادی قائل هستند. طراحی گوشه‌دار بخش‌های مختلف، جلوه‌ای خاص به نمای جلویی خودرو بخشیده که با فرم زیبای چراغ‌های جلو، ظاهر تهاجمی تکمیل شده است. در نمای جانبی نیز همه چیز خوب است و سایز لاستیک‌ها و استایل خودرو با هم هماهنگ هستند. فرم خاص بدنه باعث شده تا با یک خودروی متمایز روبرو باشیم که طراحی به سبک معماری تایوانی تا بخش عقب نیز ادامه داشته است. بخش عقب یو ۶ اصلا ساده نیست و چراغ‌های این قسمت نیز از طراحی مشابه نمای جلویی بهره می‌برند که با نوار کرومی و قرمز رنگ به هم متصل شده‌اند. نام لوکسژن نیز بر روی درب عقب باعث شده چهره اسپرت و تهاجمی کامل‌تر شود. سبک متفاوت طراحی در لوکسژن باعث می‌شود شما با خودرویی منحصر به‌فرد در رنج قیمتی خود روبرو باشید.

2- طراحی داخلی

شما در داخل یو۶ با طراحی خاص روبرو خواهید شد که تکنولوژی در تمام آن دیده می‌شود. صفحه نمایش بسیار بزرگ 12 اینچی با کیفیت بسیار بالا در وسط داشبورد این امکان را به شما می‌دهد تا با خودروی خود در ارتباط باشید و از این بخش لذت ببرید. سیستم هدآپ دیسپلی در کنار فرم خاص کلیدهای تنظیم شیشه‌ها در خاص بودن این کابین بی‌تاثیر نبوده‌اند و صندلی‌های راحت بسیار ارگونومیک طراحی شده‌اند. متریال نرم و باکیفیت در اکثر بخش‌های کابین بکار گرفته شده که یکی دیگر از تفاوت‌های جنس تایوانی و چینی را به‌نمایش می‌گذارد. از لحاظ فضا نیز بر خلاف فرم بدنه، شما با کمبودی مواجه نخواهید شد و فضای صندوق بار نیز یکی دیگر از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود.

3- تجهیزات

لوکسژن یو ۶ از لیست تجهیزات کاملی بهره می‌برد که باعث می‌شود از لحاظ امکانات کمبودی حس نکنید. لیست تجهیزات این خودرو را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 کیسه هوا
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم های ورود بدون کلید، دکمه استارت ، سیستم ضد سرقت
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه اتوماتیک ، سامانه کنترل کیفیت هوا کابین
سیستمهای مولتی مدیا سیستم تصویری حرفه ای کمپانی HTC ، کامپیوتر سفر ، فرمان پذیری صوتی
سیستم صندلیهای جلو و عقب گرمکن صندلی های جلو ، تودوری چرم صندلی ها ، تودوزی چرم فرمان
سیستم آیینه ها تنظیم برقی به همراه گرمکن و باز و بست آینه های جانبی برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی
سیستم های سقف سانروف
سیستم روشنایی جلو و عقب سنسور نور ، چراغ های هالوژن
سنسورهای پیش فعال ترمز BAS، ترمز هوشمند BOS، نترل پایداری الکترونیکی ESC ، ضد هرزگردی TCS ، سنسورهای پارک جلو و عقب ، سیستم کمک در سربالایی HAC
متفرقه ترمز پارک برقی ، دوربین ۳۶۰ درجه ، سامانه دید عقاب ، رادار نقطه کور ، درب صندوق برقی ، فناوری هوشمند پخش تصاویر از زوایا و نقطه کور ، کروز کنترل

تکنولوژی در سرتاسر این خودرو قابل مشاهده است و دوربین‌های کار گذاشته شده بر روی آینه‌های جانبی برای نمایش خودکار در هنگام تغییر لاین و … نیز این گفته را ثابت می‌کنند.

4- پیشرانه و فنی

موتور 1798 سی سی 4 سیلندر توربوشارژ  با توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت در بازه 5000 تا 5500 rpm و  256 نیوتن متر گشتاور در بازه 2400 تا 4000 rpm نشان می‌دهد که با یک خودروی خوب از لحاظ قدرت روبرو هستیم که شتاب مناسبی نیز خواهد داشت. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن نیز تعویض‌دنده‌ها را تضمین می‌کند و بدون شک در بین رقبای موجود در ایران، یو۶ توانایی رقابت بالایی خواهد داشت. نمی‌توان از لذت سواری با خودروهای مجهز به موتور توربودار غافل شد و در اینجا نیز شتاب ۹.۵ ثانیه‌ای لوکسژن یو ۶ از خودروهای رنج ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیونی مانند کولئوس و سورنتو با موتور تنفس طبیعی، بهتر خواهد بود.

کلام آخر

لوکسژن یو ۶ مدتی هست که معرفی شده اما هنوز مراحل فروش وعرضه آن به‌خوبی پیش نرفته و قانون ممنوعیت واردات خودرو نیز باعث شد تا ورود این محصول به بازار تا حدودی نامشخص باشد. مسئولان آرمـان مـوتـور کـویـر قول داده اند که تولید این محصول را در کشور آغاز کرده و با قیمتی رقابتی خودروهای لوکسژن را وارد بازار تشنه داخلی کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. فاجعه ست، نه الزاما این ماشین بلکه تمامی ماشینهای تولید شده توسط کمپانی های نو پا که ایران رو میدان آزمایش خوشون برای ورود به بازار جهانی می‌بینن. در حالی که ایران میدان رقابت برای فروش خودروهای آلمانی، ژاپنی و فرانسوی بود، در حال حاضر ورق به نفع شرکت‌های خودروسازی آبدوغ خیاری برگشته. لوکسژن… حتی شکل لوگوی این شرکت مسخره و غیرحرفه ایه…!

  2. واقعا به کجا داریم میریم

    شخص خودم خبر مرگم متولد سال 57 هستم از ماشینهایی که داخل شهروکشور میدیدم از ماشینهایی که بابا خانواده خودم و اقوام سوار میشدن درسته همه وارداتی بودند اما نسبت به پولی که میدادیم میشد اسم ماشین رو روشون گذاشت ماشینهای المانی فرانسوی امریکایی حتی همون پیکان که ریشه ش انگلیسی بود
    اما امروز چی بالاترین قیمت و کمترین امنیت تا کی باید این روند ادامه داشته باشه خسته شدیم بابا

  3. به خدا عجیب ترین ملت، ملت ایرانه.
    شما که انقدر از تولیدات داخلی گله و شکایت دارید چرا برا خرید همین آشغال ها صف می بندید که پراید بشه 40 میلیون و پرشیا و ال 90 بشن 90 میلیون؟؟؟!
    حرفمون یه چیزه ولی عملمون چیز دیگر!

  4. کشوری که هنوز 405 و پراید سی و چهل سال پیش رو با کیفیت بدتر هنوز داره تولید میکنه و ملت هم استقبال می کنن این خودروهای چینی و تایوانی که شرکت هاشون دارن خرج میکنن و هر روز کیفیتشونو بالاتر می برن از سرشون هم زیاده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا