مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی نسخه بوگاتی شیرون Divo با قیمت ۶ میلیون دلاری!

نسخه جدید بوگاتی شیرون با اسم Divo در مرداد ماه قرار است در فستیوال پبل بیچ کالیفرنیای آمریکا رونمایی شود. در ماه‌های گذشته بوگاتی ویژگی‌های این نسخه جدید را در مراسم مختلفی نمایش داده ولی هنوز آن را در معرض عموم قرار نداده است.

در دو ماه گذشته در مراسم خصوصی در لس‌آنجلس این وسیله نقلیه که به نوعی نسخه کاملا متفاوت است به نمایش درآده است ولی گزارشی از این نسخه و مراسم منتشر نشد. بنا به شایعات منتشر شده طراحی این خودروی جدید به نوعی متفاوت از نسخه‌های دیگر است. وب‌سایت Supercar Blog ادعا کرده که فردی در مراسم خصوصی دیگر که در نیویورک آمریکا شرکت کرده توانسته این نسخه جدید را تماشا کند. نسخه Divo یک پله بالاتر از نسخه شیرون اسپرت است.

مسئولان بوگاتی اعلام کرده‌اند که نسخه جدید مجهز به طراحی جدید و جعبه دنده متفاوت اسپرت است که تنها برای نسخه شیرون Divo تعبیه شده است. این گیربکس جدید می‌تواند شتاب خودرو را چندین برابر کند. شایعه شده که این نسخه سریع‌ترین خودروی جهان است که تنها در ۲.۵ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و برای رسیدن به شتاب ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهندسان بوگاتی به دنبال شتاب هر چه بیشتر این خودرو بوده‌اند؛ بطوریکه حداکثر سرعت این خودرو ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت است و از نسخه عادی برقی این خودرو که حداکثر سرعتی معادل ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد خیلی کمتر هست. یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد نسخه بوگاتی شیرون Divo سبک وزن بودن آن نسبت به دیگر نسخه‌های تولید شده است.

این خودروساز فرانسوی تنها ۱۰۰ دستگاه از نسخه Divo تولید می‌کند که بنا به گزارشات منتشر شده همه آنها پیش فروش شده است ولی هنوز مشخص نشده که این تعداد دستگاه جزو ۵۰۰ دستگاه تولیدی مدل شیرون است یا اینکه برای این نسخه تنها یک خط تولید جداگانه در نظر گرفته می‌شود. به هر حال نسخه شیرون Divo ارزان نخواهد بود و حدود ۶ میلیون دلار قیمت خواهد داشت که تقریبا ۲ برابر قیمت نسخه شیرون اسپرت ۳.۱ میلیون دلاری است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا