مکمل بنزین
گوناگونخبر

خروج پژو از ایران و بازگشت به بازار آمریکا!

با توجه به اعمال مجدد تحریم‌ها برای ایران از سوی آمریکا، بسیاری از کارخانجات و بانک‌های خارجی از جمله پژو بازار ایران را ترک کرده‌اند ولی این برند فرانسوی به تازگی اعلام کرده که قصد بازگشت به بازار آمریکای شمالی را دارد.

بنا به گزارش Auto News Europe، مدیر اجرایی گروه خودروسازی PSA در آمریکای شمالی اعلام کرده که این کمپانی به زودی محصولات خود را به پانزده ایالات آمریکا از جمله آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیو همپشایر، نیو جرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا و واشنگتن وارد خواهد کرد.

البته هنوز این لیست کامل و قطعی نشده است ولی حدود ۶۲ درصد از وسایل نقلیه گروه خودروسازی PSA در ایالت‌های مذکور به فروش می‌رسد که با توجه به علاقمندی خریداران و واردات این برند امکان افزایش صادرات نیز برای پژو فراهم خواهد شد. مسئولان پژو بر این باورند که می‌توانند صادرات بالا و فروش زیادی در بازار آمریکای شمالی داشته باشند.

از سوی دیگر در کشور کانادا ایالت‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، اونتاریو و کبک هم می‌توانند پتانسیل بالای فروش محصولات این برند فرانسوی را داشته باشند. بطوریکه در چهار ایالت ذکر شده تنها ۸۷ درصد وسایل نقلیه در کشور خرید و فروش می‌شود که نشان از رونق بازار دارد.

گروه خودروسازی PSA هنوز اعلام نکرده کدامیک از برندهای خودر را وارد بازار آمریکای شمالی می‌کند ولی برای حضور مجدد در بازار آمریک می‌بایست تا سال ۲۰۲۶ میلادی صبر کنند. البته تا آن مدت پژو سیتروئن بیکار نمی‌نشیند و مقدمات حضور خود در این بازار را فراهم خواهد کرد برای مثال پاییز سال گذشته این گروه خودروسازی از اپلیکیشن Free2Move رونمایی کردند و پایه‌ریزی برای استفاده از آن را در ایالت آتلانتا شروع کردند.

به علاوه گزارش شده که اولین و دومین مرحله از حضور محصولات گروه خودروسازی PSA در کمپانی‌های اجاره خودرو یا اشتراک گذاشتن سواری را آغاز کرده است. این عمل باعث می‌شود تا خریداران با مدل‌های PSA آشنا شوند و بتوانند خودروهای مورد نظر برای خرید را از این گروه خودروسازی انتخاب کنند.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل PSA نیز تأیید کرده که مدل‌های مخصوص بازار آمریکا در حال توسعه و ساخت هستند و با همکاری برند اوپل در خط تولید قرار خواهند گرفت. همچنین برند GM که چند سال پیش توسط گروه PSA خریداری شد مدل بیوک رگال را نیز برای این گروه خودروسازی تولید خواهد کرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا