مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

۱۰ نکته جالب درباره خودروی مفهومی مرسدس میباخ (ویدئوی اختصاصی)

چندین ماه پیش در نمایشگاه خودرو پکن مرسدس خودروی مفهمومی مرسدس میباخ نسخه ویژن را رونمایی کرد که توانست چشم اکثر بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کند. جالب است بدانید که نسخه Ultimate Luxury آن تنها برای بازار خودروهای چینی ساخته می‌شود و تا یک سال آینده این بازار معامله خواهد شد. با توجه به حمایت‌های گسترده دولت چین مرسدس تصمیم گرفته خودروی شاسی‌بلند مفهمومی میباخ ویژن را با پیشرانه‌های الکتریکی طراحی و بسازد. در این مطلب به ۱۰ نکته جالب درباره خودروی مفهومی مرسدس میباخ را معرفی خواهیم کرد.

۱) ظاهر

در مجموع میباخ یک شاسی‌بلند لوکس به شمار می‌آید که در دسته خودروهای بزرگ سایز قرار می‌گیرد و حتی از یک رنج‌روور هم بزرگتر است. این خودرو همزمان اصالت قدیمی مرسدس و هیبت یک شاسی‌بلند لوکس درشت هیکل را دارد.


۲) استایل

شاسی‌بلند میباخ با یک جلو پنجره مشبک جسورانه، چرخ‌های ۲۴ اینچی کرومی و رنگ قرمز روشن متالیک در میان دیگر رقبا می‌درخشد.


۳) طراحی داخلی

در داخل خودرو چرم‌های سفید رنگ لوکس و مرغوب به همراه نورپردازی آبی رنگ در کنار تکنولوژیهای به کار رفته نشان دهنده کیفیت عالی درون کابین است. البته قسمت‌هایی از درون این خودروی مفهومی نیز از فلز کربنی رزگلد مرغوب ساخته شده است. سقف مرسدس میباخ پاناراماست و از پوشیده شده از شیشه مرغوب هست.


۴) راحتی

جالب است بدانید که تنها در ردیف جلو یک صندلی وجود دارد و سرنشینان عقب فضای بسیار بزرگی را دارند و حتی در درون این خودرو فضایی برای گلدان گل تعبیه شده که نشان دهنده لطافت و زیبایی خودرو است.


۵) طراحی صندلی‌ها

صندلی‌ها عقب دارای کوسن و دو نمایشگر هستند و سرنشینان می‌توانند به راحتی زیرپایی صندلی‌ها را باز کرده و دراز بکشند.


۶) سیستم سرو چای

در کنسول عقب مابین دو صندلی یک کنسول مخصوص سرویس چای خوری تعبیه شده که سرپوش اتوماتیک آن را به راحتی می‌توانید با یک دکمه باز کرده چای خود را بنوشید و دوباره درب را ببندید.


۷) سیستم اطلاعات و سرگرمی

سیستم سرگرمی و اطلاعات این خودروی مفهمومی با مدل‌های رایج مرسدس در بازار فرق چندانی ندارد. این سیستم لمسی است و به راننده اجازه تغییرات مورد نظرش را می‌دهد.


۸) پیشرانه

شاسی‌بلند مرسدس میباخ مجهز به چهار پیشرانه الکتریکی است و هر چهار چرخ آن متحرک هستند؛ در مجموع می‌تواند ۷۵۰ اسب بخار را تولید کند و به راننده اجازه می‌دهد هر یکساعت ۲۵۰ کیلومتر را به راحتی طی کند.


۹) مفهمومی بودن

با وجود مفهمومی بودن آن می‌توان گفت که مهندسان مرسدس توانسته‌اند نسخه Ultimate Luxury را برای بازار خودروهای چین طوری طراحی کنند که در خیابان‌ها و جاده‌های شهری توان حضور را داشته باشد.


۱۰) قیمت

این خودروی مفهمونی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار جهانی می‌شود و حدود ۱۶۰ هزار پوند قیمت دارد و می‌تواند رقیبی مانند بنتلی بنتیگا داشته باشد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با شاسی‌بلند مفهمومی مرسدس میباخ بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا