مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی هاوال H2: باکیفیت ولی چینی

کمپانی Great Wall یا دیوار بزرگ که به یاد دیوار چین این‌گونه نام گذاری شده است، در سال 1984 پا به عرصه وجود گذاشت و در طول سال‌های متمادی پیشرفت فراوانی کرد و بالاخره در سال 2010، عنوان پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند را در کشور چین به نام خود به ثبت رساند و هم اکنون نیز خودروهای این کمپانی چینی از رقیبان آمریکایی و اروپایی خود فروش بیشتری دارد. یکی از شاسی‌بلندهای کمپانی گریت وال؛ هاوال H2 است که ظاهری جمع و جور دارد و حالا در چرخان، نگاهی به این خودرو می اندازیم.

haval-h2-26

haval-h2-25

وقتی هاوال H2 را ببینید قطعا به آن به چشم یک خودروی چینی می‌نگرید اما باید گفت که بعضی از قسمت‌ها و طراحی‌های به کار رفته در این خودرو متعلق به شرکای آلمانی و طراحان به‌نام خارجی است و این نشان دهنده گام بلند گریت وال برای تولید هر چه بهتر خودروهای خود است.

haval-h2-6

از نظر ظاهری کمپانی گریت وال نیز مانند دیگر همتایان خود دست به کپی برداری زده و هاوال H2 را بسیار شبیه به شاسی بلندهای آئودی طراحی کرده است. این شباهت در قسمت عقب و کناره‌های خودرو کاملا فاحش هست و حتی رینگ‌های به کار گرفته شده توسط گریت وال، شباهت بسیاری به برخی از خودروهای آئودی دارد و تفاوت اصلی این خودرو با آئودی را فقط نام هاوال در تاج خودرو می ‌توان نامید که به رنگ قرمز و با تم نقره‌ای در جلو خوش نقشی می‌کند.

haval-h2-13

طراحی کابین بسیار زیباست و خطوط پلاستیکی در رکاب درب جلو و عقب، ستون، پوشش سقف و داشبورد، به خوبی طراحی شده‌اند و شباهت‌های زیادی را با یک خودروی مقرون به صرفه اروپایی ایجاد کرده‌اند.

haval-h2-18

در طراحی صندلی‌ها دقت فراوانی شده و از چرم و پارچه برای آن‌ها استفاده شده است. یک صفحه نمایش 8 اینچی، سرعت سنج دیجیتالی و کامپیوتر سفری بر روی داشبورد قرار گرفته‌اند. فرمان هاوال نیز اندازه‌ای مناسب دارد و از کیفیتی متوسط برخوردار است. اما باید توجه داشت که قطعات چرمی و پارچه ای استفاده شده در هاوال H2 در صورت خراشیدن با ناخن و یا وسایل تیز به راحتی دچار صدمه می‌شوند و شما باید بسیار مراقب این قطعات باشید.

haval-h2-12

haval-h2-111

صندلی‌های عقب کمی راحت‌تر و بزرگ‌تر از صندلی‌های جلو هستند و سرنشین در این قسمت بسیار آسوده خواهد بود و فضای کافی برای پاها وجود دارد؛ با این حال مشکل اصلی، کسانی هستند که از قد بلندی برخوردار بوده و باید حتما منتظر برخورد سر خود با سقف این خودرو در دست اندازها باشند.

haval-h2-15

هاول H2 از امکانات فراوانی نیز بهره‌مند است. امکاناتی مانند لاستیک‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، برف پاک اتوماتیک، چراغ های ال‌ای‌دی برای روشنایی در طول روز و شب، سنسور پارک دنده عقب، دوربین عقب، سنسور باران، برف پاکن عقب، آنتن کوسه ای، سیستم تنظیم و هشدار باد و فشار لاستیک‌ها، سانروف، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سیستم کنترل آب و هوای هر منطقه، سیستم ناوبری ماهواره‌ای با قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث که قطعا رانندگی لذت بخشی را به وجود می‌آورند.

haval-h2-7

از نظر ایمنی نیز این خودرو مجهز به 6 کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است و از مرکز تحقیقات و ایمنی خودروهای چین، 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندری توربو شارژ با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر قرار دارد. وزن کلی خودرو  1895 کیلوگرم است و از یک گیربکس دستی 6 سرعته و یا اتوماتیک استفاده می‌کند.

haval-h2-16

haval-h2-20

این خودرو هنوز در ایران عرضه نشده اما قیمتی که عظیم خودرو، وارد کننده هاوال بر روی آن قرار داده است، مبلغی ۷۰ میلیون تومانی با تحویل ۹۰ تا ۱۲۰ روزه است.

به سوپر گروه هاوال H2 در تلگرام ملحق شوید

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. تصاویری که در این مطلب به نمایش در آمده کاملا با نمونه ی نمایشگاه عظیم خودرو مطابقت نداره. نمونه ی عظیم خودرو دارای گیربکس اتومانیک و تیپ ترونیک، ترمز دستی برقی هست و قیمت 70 میلیونی آن به نقل از کارشناسان فروش عظیم خودو، با احتساب تخفیف و مربوط به خودرو به نمایش در آمده و بدون احتساب %3 کارمزد عظیم خورو هست.

  2. این خودرو خوب جواب میده و ای کاش یه موتور 2لیتری داشت ک غوقا میکرد البته تو شاستی بلند های چینی و زیر100تومن جک اس5 حرف اولو میزنه از همه لحاظ

  3. لطفا در نگارش متن دقت فرمائید. این خودرو 1500 سی سی با 148 اسب بخار قدرت می باشد نه 110 اسب بخار.

    1. از شما کاربر عزیز، به دلیل این ایراد پوزش می طلبیم.
      ممنون از حضور و اطلاع شما!

  4. فقط نبودتعمیرگاه مجاز بالفعل وگارانتی۷ساله تعارض داره و تردید ایجاد میکنه

  5. حیف که هنوزتواصفهان نیومده لطفااگه سراغ دارید آدرس بدید

  6. هاوال H6 که خیلی بهتره… آپشن کمتری داره و لی موتور2.4 داره…

  7. موتور ۱.۵ لیتری معمولی با ۱۴۸ اسب بخار و گشتا ور ۲۱۰ !!!!!!!!!!!!!
    امکان نداره

  8. خوبیش به اینه ک توربوشارژ داره پس دیگه مشکل قدرت نداره

  9. من این ماشین دیدم اضلا قیمتی که عظیم خودرو میگه نیست و به درد نمیخوره

  10. سلام من میخوام این ماشین و بخرم کی از این ماشین راضیه

  11. لعنت بر عظیم خودرو و دیار خودرو که دوسال پول مردمو گرفتن و آخرشم هیچ ماشینی تحویل ندادن

  12. سلام به تمام دوستان من از مدل h6 رو داشتم البته موتورش ۲۴۰۰ بود و واقعا خودروهای نرم واز هرلحاظ خوب وراحتیه درسته خودروی چینی ولی واقعاباکیفیت چه از لحاظ قطعات وچه از لحاظ خدمات عالی بود برحسب اینکه فکر کنم شرکت خیلی خوبیه وتوی خودروهای حاضر موجود با قیمت مناسبش واقعا فوق العادس….فقط بگم از خریدش پشیمون نمیشید …وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا