مکمل بنزین
خبرداخلی

توصیه عجیب برای درمان نجومی نشدن قیمت خودرو در بازار آزاد

قیمت خودرو در بازار آزاد به قدری بالا رفته که شاید شنیدن قیمتی مثل 40 میلیون تومان برای پرایدی که روزگاری در حدود 7 میلیون تومان معامله میشد و خواهانی نداشت بسیار عجیب بوده و در این بین مجلسی برای گذر از این وضعیت توصیه نخریدن خودرو را به مردم می‌کنند تا بتوانند فرصتی برای یافتن راهکار مناسب پیدا نمایند.

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودرو و قیمت خودرو در بازار آزاد به قدری بهم ریخته است که مجلسی‌ها نیز برای یافتن راه حل جلسات متنوعی گذاشته و به نظر می‌رسد که به زودی با طرح فروشی که توسط ایران‌خودرو و سایپا اجرا خواهد شد و تلاطم بازار آرام شده و مردم نیز برای خرید در این بازار بلبشو بتوانند تصمیم درستی بگیرند.

خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد
قیمت خودرو در بازار آزاد

شاید برایتان جالب باشد که مجلسی‌ها در این رابطه نظرات مختلفی دارند ولی شنیدن یک پیشنهاد عجیب و آن هم نخریدن خودرو از سوی رئیس کمیسیون حمایت از کالای ایرانی مجلس عجیب‌ترین اتفاقی است که این روزها و در وضعیت اقتصاد نا به سامان کشور کم داشتیم.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون این وضعیت گفت: آشفتگی موجود در بازار خودرو مورد تایید هیچ کس نیست و ما نیز نسبت به این وضعیت اعتراض داریم. قیمت‌های موجود در بازار هیچ گونه جای دفاعی نداشته و به نظر می‌رسد منطقی پشت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در بازار آزاد وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ما در جلساتی که با مسئولین اهالی صنعت خودرو از جمله وزارت صنعت داشتیم توانستیم به نتایج خوبی رسیده و در روزهای آینده نتایج این جلسات به مردم اعلام خواهد شد. ما می‌دانیم که تقاضا به شدت بالا رفته و این واقعیت انکار نشدنی است که روی وضعیت بازار خودرو اثر گذاشته است. این اتفاقات ناشی از یک نقدینگی سرگردان است که به هر سمتی می‌رود خرابی به بار می‌آورد و وضعیت بازار خودرو نیز موثر از این واقعیت است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در ادامه افزود: نکته مهم این است که عرضه خودروسازان در بهار سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش نیافته و حتی بعضا شاهد افزایش عرضه بودیم ولی تقاضای بسیار بالا نسبت به سال گذشته باعث این اتفاق شده است. اما وضعیت 3 ماهه دوم به دلیل تحریم‌های موجود بد بوده و خودروسازان به همین دلیل در عرضه خودرو به مشکل خورده‌اند.

بیمه بدنه پراید قیمت خودرو در بازار آزادوی در پایان گفت: خودروسازان با انبوهی از محصولات ناقص روبرو هستند که به دلیل نبود مواد اولیه یا قطعات خودرو در انبارها مانده‌اند و از سوی دیگر تاثیر پذیر بودن بخشی از تولید خودرو با ارز نیز منجر به بالا رفتن هزینه تولید آنها شده است.  به طور کلی به مردم توصیه می‌کنیم اگر نیاز صد در صدی به خرید خودرو ندارند فعلا دست از خرید بردارند و خرید خود را به بعد موکول کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا