مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو در بازار آزاد رو به کاهش است فعلا خرید نکنید!

قیمت خودرو در بازار آزاد در هفته گذشته رکوردهای عجیبی را ثبت کرد تا جاییکه حتی برای بسیاری از مردم قیمت‌های 45 و 50 میلیون تومان برای خودرویی مثل پراید به یک رقم عادی تبدیل شده بود ولی به نظر می‌رسد که با خبر عرضه 40 هزار خودرو توسط خودروسازان قیمت در این بازار کاهش یافته و در روزهای آتی نیز شاهد کاهش قیمت بیشتری خواهیم بود.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به خبری که پیرامون طرح فروش سایپا و ایران‌خودرو منتشر شده است، قیمت‌ها در بازار به شدت نزولی شده و در بعضی از خودروها شاهد کاهش قیمت 8 میلیون تومانی بودیم و این نزول قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرووی در ادامه افزود: در یک‌ماه اخیر شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بوده‌ایم که دلیل اصلی آن جوی بود که توسط سفته بازان و دلالان ایجاد شده بود و به نظر می‌رسد که با ورود مجلس و مسئولین وزارت صنعت تعادل به این بازار در حال برگشت است. قیمت‌های دلالان در سایت‌های اینترنتی کذب بوده و صرفا با هدف افزایش سود خود اقدام به این کار می‌کنند و منطقی پشت این قیمت‌گذاری وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در ادامه گفت: متاسفانه دلالان و سفته بازان با قیمت‌گذاری کذب در سایت‌ها و نیازمندی‌های آنلاین توانستند قیمت‌های بالا را برای مردم نهادینه کرده و به بازار خودرو جهت دهی کنند که هیچ مبنای منطقی پشت قیمت اعلامی آنها نبود. مردم با مشاهده آگهی‌های مربوط به دلالان خودرو به سرعت آن را در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا تلگرام منتشر کردند که باعث شد عملا قیمت خودرو به همین ترتیب افزایش پیدا کند.

سایپا خودروهای چینیموتمنی در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت خودرو در بازار آزاد و معامله در بازار بهم ریخته فعلی گفت: قطع و یقین بسیاری از مصرف کنندگان واقعی در قیمت‌های کذایی روزهای گذشته اقدام به خرید نکردند ولی متاسفانه شاهد فریب خوردن بعضی از مردم به بهانه افزایش قیمت بیشتر بودیم که در قیمت‌های بسیار بالا اقدام به خرید کردند تا از گرانی بیشتر مصون بمانند ولی ندانسته وارد دامی شدند که توسط دلالان پهن شده بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: البته گفتنی است که قیمت‌های فعلی نیز غیر واقعی بوده و به نظر می‌رسد بازار به زودی شاهد تعدیل بیشتری خواهد بود. عملا معامله در این قیمت‌ها بسیار اندک بوده و فروشنده واقعی و خریدار واقعی وجود نداشته و همه منتظر به ثبات رسیدن بازار هستند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا