مکمل بنزین
خبرداخلی

خرید لاستیک ارزان اینترنتی به شرط صف و سهمیه!

خرید لاستیک ارزان اینترنتی کلمه‌ایست که شاید بسیاری از افراد در اینترنت جستجو می‌کنند و با توجه به گرانی‌های اخیر و همچنین نبود لاستیک در بسیاری از فروشگاه‌ها به دنبال خرید لاستیک در اینترنت هستند ولی این کمبودها به نمایندگان رسمی شرکت‌ها رسیده و سهمیه‌بندی اینترنتی اتفاقی است که شاهد آن هستیم.

به گزارش چرخان، قیمت لاستیک‌های کره‌ای از 400 هزار تومان خرداد ماه به نزدیک 800 هزار تومان رسیده و این گرانی‌ها باعث شده تا خریداران ایرانی به سمت و سوی خرید لاستیک‌های ایرانی یا ارزان بروند ولی نکته جالب در مورد لاستیک‌های خارجی این است که شرکت‌های واردکننده ارز دولتی 4200 تومانی دریافت کرده‌اند و می‌بایست تغییر قیمتی نهایتا در حدود 20 درصد داشته باشند ولی طبق آمار رسمی دولتی‌ها چیزی در حدود 80 درصد گرانی در این بخش وجود داشته که هیچ منطقی ندارد!

رییس انجمن قطعات خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت لاستیک گفت: متاسفانه طبق آمارهای رسمی منتشرشده از سوی بانک مرکزی 29 شرکت توانستند ارز دولتی دریافت کنند و قطعا با توجه به این اتفاق می‌بایست قیمت لاستیک در بازار چیزی در حدود همان قیمتی که در ماه‌های گذشته عرضه میشد باشد ولی اینطور نیست و شاهد افزایش 80 درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم. دولتی‌ها می‌گویند که لاستیک‌ها احتکار شده است و دلیل گرانی‌ها همین احتکار است ولی فعالان بازار دلایل دیگری برای این گرانی می‌گویند.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت لاستیک‌ها موضوع تعرفه‌ایست که به واردات لاستیک‌ها بسته می‌شود و افزایش نرخ آن قطعا در این امر موثر بوده است. همچنین تعرفه‌ها با افزایش قیمت دلاری از 3800 به 4200 از دیگر دلایلی است که گرانی حداقل 15 درصدی را توجیه می‌کند.

تایرحلوایی در ادامه با اشاره به اخباری پیرامون احتکار لاستیک در فروشگاه‌ها گفت: بعضا شنیده می‌شود که بعضی از فروشگاه‌ها اقدام به احتکار 200 تا 300 حلقه لاستیک کرده‌اند ولی این موضوع درست نیست چرا که وجود این تعداد لاستیک در فروشگاه‌ها یک امر طبیعی است و نمی‌توان اسم احتکار را روی آن گذشت. فروش لاستیک در حال حاضر به صورت اینترنتی بوده و مشری صرفا قادر به سفارش چند حلقه لاستیک است که قطعا به موضوع توزیع درست محصول کمک می‌کند.

دستورالعمل‌های انتخاب و خرید تایر مناسبوی در پایان گفت: در حال حاضر صرفا لاستیک‌های بارز به خوبی تولید می‌شود و مابقی برندها با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند که می‌بایست کمک‌های لازم به آن انجام شود. ما طبق آمارهای رسمی پلیس چیزی در حدود 20 میلیون خودرو داریم که نیازمند 400 هزار تن لاستیک هستند که شرکت‌های داخلی صرفا توان تولید 250 هزار تن از آن را دارند و مابقی این نیاز باید از خارج تامین شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پرسیدم یک جفت لاستیک قیمت مناسب بصورت انلاین چرت پرت نوشتین لاستیک مناسبتون کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا