مکمل بنزین
خبرداخلی

کد ملی مشتریان طرح فروش سایپا در اختیار ایران‌خودرو قرار می‌گیرد؟

طرح فروش سایپا صبح امروز آغاز شده و بسیاری از مردم برای استفاده از این طرح نسبتا مناسب که با تحویل کوتاه مدت انجام می‌شود به سایت ثبت نام سایپا مراجعه کردند ولی پیام اتمام سهمیه هر ساعت باعث شد تا تقریبا پیام موفقی از هیچ کاربری مبنی بر سفارش وی دریافت نشود، ولی نکته جالب ماجرا شایعه‌ایست که پیرامون تحویل کد ملی مشتریان طرح فروش سایپا به ایران‌خودرو وجود دارد که از خرید دلالان جلوگیری می‌کند!

به گزارش چرخان، یکی از مشکلاتی که معمولا در طرح‌های فروش خودروسازان وجود دارد این است که علی‌رغم قوانین سفت و سختی که برای خرید خودرو از خود آنها وجود دارد و به طور مثال در طرح فروش اخیر هر کد ملی که در 18 ماه گذشته از سایپا خریدی انجام نداده باشد امکان ثبت یک سفارش خودرو داشت، ولی همین فرد پس از ثبت سفارش یک خودرو از سایپا، به راحتی می‌تواند از ایران‌خودرو نیز ماشین بخرد!

سایپا خودروهای چینیبسیاری از کاربران معتقدند که مردم عادی قادر به خرید دو خودرو به صورت همزمان نیستند و این نشان دهنده دلال بودن فردی است که اقدام به خرید از دو خودروساز نموده است ولی راهکار جلوگیری از این سو استفاده چیست؟ بعضی از کاربران پیشنهاد جالبی می‌دهند مبنی بر اینکه گروه خودروسازی سایپا اگر ادعای فروش چندین هزار خودرو دارد، اطلاعات مشتریان علی‌الخصوص کد ملی را در اختیار رقیبش قرار دهد و این شرکت نیز برای این کدهای ملی محدودیت ورود و خرید اعمال نماید که قطعا از فسادهای بعدی جلوگیری خواهد کرد.

شواهد امر نشان دهنده این است که عملا سامانه فروش دو خودروساز به یک پلت‌فرم متصل است و اطلاعات از یک پایگاه داده فراخوانی می‌شود و سایپا به راحتی امکان ارائه خریداران قطعی خود به ایران‌خودرو را داراست و در صورت یک توافق ساده می‌توان از فروش دو خودرو به یک نفر جلوگیری کرد!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودروالبته قابل ذکر است که کد ملی از جمله اطلاعات محرمانه‌ایست که صرفا از اختیارات وزیر صنعت است که با دستور شخصی این امکان را به سایپا بدهد تا به صورت محرمانه این تبادل اطلاعات صورت بگیرد و طبیعتا سایپا راسا قادر به تصمیم گیری در این موضوع نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا