مکمل بنزین
تماشاخانه

مسابقه درگ میان مک‌لارن 720S و مک‌لارن 675LT (ویدئوی اختصاصی)

مسابقه شتاب بین خودروهای اسپرت در پیست مسابقه یا جاده‌های شهری می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، در این ویدئو رقابت دو مدل متفاوت از خودروسازی مک‌لارن را تماشا خواهید کرد که سه تست مختلف برای مقایسه سه ویژگی شتاب شروع حرکت، مسابقه سرعت بعد از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و تست ترمز بعد از رانندگی با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود. البته بهتر است قبل از دیدن این ویدیوی جذاب، نگاهی به خصوصیات این دو خودروی لوکس اسپرت بیندازیم.

مک‌لارن 675LT مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با گنجایش ۳.۸ لیتری است که بین سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ روی خط تولید رفت و تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودروی اسپرت برای بازار جهانی تولید شد. این هایپرکار می‌تواند ۶۷۵ اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاور معادل ۵۱۵ پوند فوت داشته باشد و قدرت پیشرانه را به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های عقب انتقال دهد. یکی از نقاط ضعف این خودرو برای داشتن شتاب اولیه گرم شدن آن در ابتدای کار است و همچنین سنگین وزن این خودرو که باعث می‌شود شتاب آن را کاهش دهد.

از سوی دیگر مک‌لارن 720S از سال ۲۰۱۷ به روی خط تولید رفته و بدنه تمام فیبر کربنی دارد که این امر باعث وزن سبک‌تر و شتاب هر چه بیشتر آن شده است. خودروی کوپه دو درب مک‌لارن 720S دارای پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوشارژ ۴.۰ لیتری است که می‌تواند ۷۱۰ اسب بخار قدرت خروجی داشته باشد و قدرتش را به جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه بدهد. جالب است بدانید که طراحی این خودرو توسط دانشجویان دکتری دانشگاه کمبریج انجام شده که نشان دهنده همکاری صنایع با مراکز آکادمیک است.در مسابقه اول که شتاب خودرو را نشان می‌دهد مک‌لارن 720S می‌تواند تنها با اختلاف ۰.۲ ثانیه زودتر از خط پایان بگذرد و تنها در ۱۰.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کند. در مسابقه دوم که هر دو خودرو در حال رانندگی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هستند دوباره مک‌لارن 720S می‌تواند شتاب بیشتری داشته باشد و برنده این مسابقه شود ولی در تست ترمز با سرعت رانندگی ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت این مک‌لارن 675LT هست که سریع‌تر ترمز می‌گیرد که دلیل آن به وزن سنگین و چرخ‌های پهن آن برمی‌گردد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه جذاب درگ بین دو خودروی مک‌لارن 720S و مک‌لارن 675LT را تماشا کنید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا