مکمل بنزین
تماشاخانه

مسابقه درگ میان مک‌لارن 720S و تسلا S P100D (ویدئوی اختصاصی)

مسابقه درگ بین خودروها نشان برتری و عملکرد آن‌ها در سرعت‌های بالا هست که دیدن آن آدرنالین بدن را بالا می‌برد. در این درگ ریس سه تست مختلف برای مقایسه سه ویژگی شتاب شروع حرکت، مسابقه سرعت بعد از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و تست ترمز بعد از رانندگی با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت بین دو خودروی مک‌لارن 720S و تسلا S P100D انجام می‌شود. البته بهتر است قبل از دیدن این ویدئوی جذاب نگاهی به خصوصیات این دو خودروی لوکس اسپرت بیندازیم.

خودروی سوپراسپرت مک‌لارن 720S از سال ۲۰۱۷ به روی خط تولید رفته و بدنه تمام فیبر کربنی دارد که این امر باعث وزن سبک‌تر و شتاب هر چه بیشتر آن شده است. خودروی کوپه دو درب مک‌لارن 720S دارای پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوشارژ ۴.۰ لیتری است که می‌تواند ۷۱۰ اسب بخار قدرت خروجی داشته باشد و قدرتش را به جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه بدهد. قوی‌ترین ویژگی این خودرو وزن سبک شاسی و بدنه آن هست که نسبت به رقیب آمریکایی‌اش حدود ۱ تن سبک‌تر است.

خودروی تسلا مدل S P100D یکی از خودروهای برقی لوکس پرشتاب در بازار است که مجهز به دو پیشرانه برقی با قدرت ۱۰۰ کیلووات ساعت است که می‌تواند ۷۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند و همین امر باعث شتاب بالای آن شده که تنها در ۲.۵ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. این خودروی سدان چهار درب یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای موجود در جهان است که با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۵۰۷ کیلومتر را بپیماید. همچنین حداکثر سرعت آن در جاده‌ها ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

در این مسابقه درگ در شتاب اولیه رانندگی برای چندین ثانیه اول تسلا S P100D قدرت برقی خود را به رخ می‌کشد ولی در آخر مسابقه شتاب ۴۰۰ متری این مک‌لارن 720S است که ۰.۴ ثانیه زودتر با زمان ۱۰.۵ ثانیه زودتر از خط پایان عبور می‌کند ولی در قسمت رانندگی بعد از داشتن سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت تسلای برقی می‌تواند سریع‌تر بازی را به نفع خود تمام کند. در آخرین مسابقه که تست ترمز هست نیز بار دیگر مک‌لارن 720S به لطف وزن پایین و آئرودینامیک فوق‌العاده‌اش می‌تواند برنده این بازی شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه جذاب درگ بین دو خودروی مک‌لارن 720S و تسلا S P100D را تماشا کنید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا