مکمل بنزین
گوناگونتحلیلی

نگاهی کوتاه به میتسوبیشی اوتلندر Outlander) 2016)

هنگام پخت یک کیک لازم است که به شکلی دقیق و سنجیده از دستور غذایی مربوط به آن پیروی کرد، مثلا اگر کیک را کمی زود تر از فر خارج کنیم و یا درجه حرارت فر را به اشتباه تنظیم نماییم، کیک ما خراب خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که در توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی و به روز کردن خودروها باید به یاد داشت و از آن درس گرفت. ظاهرا کمپانی میتسوبیشی به خوبی این درس را آموخته و در رعایت اصول مربوط به طراحی و توسعه خودروهای خود بی‌اندازه کوشا و دقیق است.

240916

میتسوبیشی Outlander در سال 2013 متولد شد و از آن سال تاکنون بیش از 100 تغییر در آن به وجود آمده است تا در نهایت مدل 2016 آن پا به عرصه وجود بگذارد.

240917

میتسوبیشی Outlander مدل 2016، تغییرات ظاهری فراوانی داشته است و همین باعث زیباتر شدن آن نسبت به نسخه‌های گذشته شده است. در مدل GT این خودرو از چراغ‌های LED در جلو و آینه‌های جانبی تاشو استفاده شده است. در کل به نظر می‌رسد که بیشتر این تغییرات با وجود کوچک بودن و ریز بودن نکات مربوط به آن؛ مانند: تغییر در نمای سپر عقب و جلو پنجره‌ای خودرو، به زیباتر شدن میتسوبیشی Outlander افزوده است.

240918

تغییرات داخل خودرو نیز مورد توجه بوده که از میان آنها می‌توان از به بهره گیری از مواد باکیفیت‌تر و دوخت بهتر برای صندلی ها اشاره کرد. همچین کنسول وسط نیز برای راحتی دست و آرنج راننده به خودرو اضافه شده است.

میتسوبیشی اعلام کرده است که بیش از 31 تغییر در مدل 2016 Outlander انجام گرفته است تا سر و صدای ورودی به داخل خودرو تا حد زیادی کاهش پیدا کند. میتسوبیشی برای این کار شیشه جلو اتومبیل را به صورت عایق صوتی تعبیه کرده و شیشه عقب آن را نیز ضخیمتر از گذشته کرده است. در درون درب‌ها هم ورقه ، ابر و اسفنج‌های زیادی استفاده شده تا صدای ورودی و خروجی درب‌ها به صفر برسد و در نهایت از یک عایق کلی در تمام بدنه Outlander استفاده شده تا دیگر هیچ صدایی به داخل خودرو راه پیدا نکند.

240914

در نتیجه این تلاش ها شما یک رانندگی خوب و لذت بخش را در یک محیط مطبوع و بی‌سر و صدا با یک شاسی‌بلند خوش چهره تجربه می‌کنید. البته این تغییرات موجب افزایش قیمت این خودرو نسبت به مدل های 2014 و 2015 نشده است.

240915
Outlander فضایی کاملا جا دار داشته و می‌تواند 7 نفر را در خود جای دهد البته 2 نفر از این 7 نفر باید در قسمت بار خودرو و بر روی صندلی‌های موجود در آن قسمت بنشینند. صندلی‌های ردیف دوم خودرو نیز بی اندازه صاف طراحی شده اند و هیچ انحنای قابل توجه‌ای در آنها دیده نمی‌شود؛ که این ویژگی باعث می‌شود که سرنشینان در مسافت‌های طولانی کمتر خسته شوند و از آسایش کافی برخوردار باشند. صندلی‌های ردیف سوم یا همان قسمت بار هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا این قسمت را به دو نیم می‌کنند و فضای بار خودرو نصف می‌شود.

Outlander از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 166 اسب بخار بهره می‌برد و مجهز به گیربکسی اتوماتیک است. البته به نظر می آید که گیربکس استفاده شده برای این خودرو، کمی تنبل و بی‌حال بوده و شتاب خوبی را به خودرو منتقل نمی‌کند. میتسوبیشی مدعی است که شتاب این خودرو از صفر تا 100 برابر است با 8 یا 9 ثانیه است. مدل سفارشی این خودرو نیز با یک موتور 3 لیتری، 6 سیلندری و با قدرت 224 اسب بخار عرضه می‌شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا