مکمل بنزین
گوناگونخبر

ورود اولین کراس‌اوور جنسیس به بازار اوایل سال 2020!

افتتاح یک برند جدید همیشه امری است بسیار سخت و از آن سخت‌تر طراحی و ساخت مدل‌های جدید در تیپ‌های مختلف است. جنسیس یکی از برندهای نوپا در صنعت خودروسازی مشهور به تولید خودروهای سدان هست ولی این خودروسازی تصمیم گرفته وارد بازار خودروهای کراس‌اوور هم بشود.

بنا به گزارش خبری Carsalesbase data  در سال گذشته جنسیس توانسته 20612 دستگاه خودرو را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند و تنها 8490 دستگاه از این خودروها در ماه گذشته فروخته شده‌اند. این آمار و ارقام نشان از رشد محبوبیت این خودرو در میان شهروندان آمریکایی است و به همین دلیل برای فروش هر چه بیشتر و بازار خوب خودروهای کراس‌اوور این برند تصمیم گرفته وارد دنیای تیپ کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها بشود.

در این میان برند کادیلاک که یکی از رقیبان اصلی جنسیس به شمار می‌آید و خودروهای لوکس سدان را در خط تولیدش دارد توانسته در سال گذشته 156440 دستگاه خودروهایش را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند و پا در عرضه خودروهای کراس‌اوور نیز بگذارد. برند جنسیس هم سعی و تلاش بسیار دارد که وارد این بازار شود. در ابتدای سال جاری این خودروسازی موفق شد مدل G70  مدل 2019 را رونمایی کند. این خودروی جدید یکی از مدل‌های لوکس ولی با قیمت منصفانه است که وارد بازار می‌شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند این برند ممتاز در اوایل سال 2020 میلادی مدل‌های جدید کراس‌اوور خود را رونمایی خواهد کرد؛ برای مثال وب‌سایت Car and Driver گزارش کرده که کراس‌اوور سایز متوسط الهام گرفته از کانسپت GV80 می‌تواند خودروی مورد نظر باشد. بنا به خبرهای منتشر شده این مدل پلتفرم یکسانی همانند نسل آتی G80 خواهد داشت و با پیشرانه‌های 6 و 9 سیلندر به بازار ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر احتمال دارد کراس‌اوور جدید GV70 بر پایه سدان G70 طراحی و ساخته شود و با کراس‌اوورهای لوکسی مانند آئودی Q5، بی‌ام‌و X3  و مرسدس GLC به رقابت خواهد پرداخت. با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیشرانه‌ مدل‌های جدید همانند مدل G70 خواهد بود ولی اروین رافائل، رئیس بخش اجرایی جنسیس موتور آمریکا در مصاحبه خبری جدیدی اعلام کرده که کراس‌اوورهای جدید می‌توانند پیشرانه‌های جدیدی را به دنیای صنعت خودروسازی بیاورند.

در کنار مدل‌های جدید از تیپ کراس‌اوور می‌توان انتظار یک مدل جدید از تیپ کوپه را نیز داشت که بنا به شایعات قبلی منتشر شده جنسیس می‌تواند کانسپت Essentia را برای این تیپ خط تولید در نظر گیرد؛ البته هنوز خبری رسمی درباره این موضوع تا به امروز منتشر نشده است. برای خبرهای بیشتر از محصولات جنسیس همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا