مکمل بنزین
خبرداخلی

با عرضه 20 هزار خودروی جدید ارزانی در راه بازار خودروهای خارجی است؟

بازار خودروهای خارجی این روزها برخلاف بازار خودروهای داخلی علیرغم گرانی‌های رخ داده در آن اما از رونق برخوردار نبوده و با حفظ قیمت‌های بسیار بالا برای خودروهای مختلف معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. بسیاری از فروشندگان می‌گویند که حتی بعضا بعضی از روزها مشتری “قیمت‌بگیر” هم به سراغ آنها نمی‌آید که نشان از یک رکود عمیق در این بازار دارد ولی اخبار حکایت از عرضه سنگینی دارد که قطعا باعث کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای خارجی این روزها به دلیل پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت و معدن و همچنین تشکل‌های مختلف خودرویی منتظر عرضه سنگین بوده و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان می‌گویند که قیمت‌های فعلی شکسته خواهد شد و فروشندگان مجبور خواهند بود که قیمت‌های افزایش یافته خود را تا حد قابل توجهی پایین بیاورند چرا که در غیر این‌صورت عملا خریداری برای خودرویشان وجود نخواهد داشت.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروفربد زاوه که یکی از کارشناسان شناخته شده بازار خودرو به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: به زودی 20 هزار خودرو از گمرک کشور ترخیص خواهند شد که نمی‌توان تصور کاهش شدید قیمت‌ها را داشت چرا که رئیس جمهور فعلا با واردات خودروهای خارجی به طور کامل موافقت نکرده و می‌بایست منتظر تصمیمات بعدی دولت باشیم.

این کارشناس خودرو در ادامه با اشاره به دلایل عدم تاثیر زیاد این ترخیص در بازار گفت: یکی از مشکلات پیش رو در مورد این تعداد از خودروهایی که به زودی از گمرک ترخیص می‌شوند این است که مشخص نیست با چه عوارضی ترخیص خواهند شد و قطعا با وضعیت موجود اتفاقات آن‌گونه که انتظار داریم پیش نخواهد رفت. تصمیم دولت قطعا به دلیل نگاهی که به موضوع دارد سخت گیرانه خواهد بود چرا که از نظر دولت واردکنندگان بدون ثبت سفارش متخلف بوده و همانند اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد با جبران این موضوع در نرخ عوارضی اخذ شده از آنها مواجه خواهیم شد که تا 40 درصد بالاتر رفته و به نوعی جریمه آنها محسوب شد!

خودروی خارجیوی در پایان با اشاره به احتمالات پیش رو پیرامون وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: دولت به دنبال تصمیماتی است که برای بازار اتخاذ نماید ولی این تصمیمات لزوما منجر به کاهش قیمت‌ها نخواهد شد چرا که اگر آزادسازی واردات همراه با افزایش تعرفه باشد قطعا نه تنها کمکی برای تعدیل قیمت‌ها نخواهد کرد بلکه منجر به افزایش قیمت یکباره در تمام خودروهای خارجی شده و گرانی مضاعف رخ خواهد داد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا