مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف سیتروئن C3 و قیمت آن در بازار چه خواهد شد؟

سیتروئن C3 یکی از محصولات موفق پسابرجامی به حساب می‌آمد که حتی با برنامه ویژه توسط سایپاسیتروئن رونمایی شده و اولین سری تولیدات این خودرو توسط خبرنگاران تست گردید و موفقیت آمیز بودن آن نیز اعلام شد. این محصول اما با کمال بدشانسی در همان روزهای ابتدای تولید با خبر تحریم‌های جدید روبرو شده و به قول معروف در نطفه خفه شد!

به گزارش چرخان، سایپاسیتروئن که پس از برجام یکی از شرکت‌های فعال و موفق در زمینه همکاری‌های تجاری با شرکت‌های خارجی برای تولید خودرو محسوب میشد پس از خروج آمریکا از برجام به یکی از شرکت‌های متضرر تبدیل شده و عملا تمام برنامه‌ریزی‌های چند ساله این شرکت برای راه اندازی خط تولید انبوه سیتروئن C3 نقش بر آب شده و پیش فروش جنجالی آن نیز تکرار نشد.

سیتروئن C3پیش فروش سیتروئن C3 که یکی از جنجالی‌ترین پیش فروش‌های چند ماه اخیر به شمار می‌رفت رکورد ثبت سفارش 2000 خودرو در چند دقیقه را ثبت کرد و چند  صد میلیارد تومان نقدینگی را روانه جیب گروه سایپا نمود ولی این رویای شیرین فروش بالا و احتمال استقبال بیشتر در آینده برای محصول جدید گروه سایپا دیری نپایید و با امضای خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ نقش بر آب شد ولی سایپا علیرغم عدم تولید بسیاری از تعهدات عملا با مشکل خروج شرکت پژوسیتروئن از ایران روبرو شد و به نظر می‌رسد این خروج منجر به عدم تامین قطعات لازم توسط سایپا هم شده است!

این گروه خودروسازی که قبل از این مدعی شده بود پیش بینی‌های لازم را برای احتمال خروج آمریکا از برجام تدارک دیده است ولی این ادعا عملا نقض شده و حتی این شرکت در تحویل خودروهایی مانند پراید و تیبا نیز به مشکل خورده است که در پی شایعات مختلف دست به انتشار اطلاعیه‌ای زد که در ادامه به مضمون آن اشاره می‌کنیم.

در این اطلاعیه آمده است که مشکل اصلی عدم تحویل سیتروئن C3 عدم ترخیص مواد اولیه و قطعات مورد نیاز این خودرو در گمرک بوده است که مسئولین این شرکت تمام تلاش خود را برای ترخیص آنها به کار برده و به محض ترخیص آنها قطعا روند تکمیل و تحویل نیز تسریع می‌شود.

این شرکت با اشاره به انتخاب مشتریان برای خرید این خودرو گفت که این خودرو و محصولات این شرکت با استانداردهای روز دنیا همراه بوده و از همراهی مشتریان تشکر نموده است ولی این اطلاعیه در حالی است که شنیده‌ها حاکی از قیمت‌گذاری دوبرابری این خودرو نسبت به قیمت احتمالی پیش بینی شده بوده و مشتریان بایستی عطای این خرید را به لقایش ببخشند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شما خودروسازها از عوضی ترین و کثیف ترین حیوان های انسان نما هستین که خون همنوعتون تو شیشه میکنیم شصت میلیون اردیبهشت از ما گرفتین که همون موقع توسان ۲۰۱۴ ٬ ۱۴۰ میلیون بود و الان شده ۳۰۰ میلیون کاش همون موقع از بازار آزاد خودرو تهیه کرده بودیم خدا رو قسم میدم به این شبای عزیز که شماها و نزدکانتونو به بدترین مشکلات و گرفتاریها دچار کنه انشا الله،خدا لعنتون کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا