مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر جدیدی از تریلر هیوندای با سوخت هیدروژنی منتشر شد

خودروسازی هیوندای یکی از ستون‌های پایه در ساخت وسایل نقلیه با سوخت هیدروژنی است و اعلام کرده که در حال کار کردن بر مدل جدید تریلر با سلول سوختی جدیدی است که در نمایشگاه وسایل نقلیه سنگین IAA در هانوفر آلمان به نمایش خواهد گذاشت.

این مدل جدید بعد از دو مدل موفق ix35 Fuel Cell و نکسو در سال 2019 میلادی وارد بازار می‌شود. کمپانی هیوندای هنوز اطلاعاتی درباره این محصول منتشر نکرده است ولی اعلام کرده این تریلر طراحی ساده و تمیز به همراه آئرودینامیک موثر خواهد داشت که آئرودینامیک عالی آن مدیون اسپویلر و آینه بغل‌های انحنادار است. در کنار آئرودینامیک خوب، شبکه توری جدیدی برای این تریلر تعبیه شده که بنا به نظر کارشناسان شباهت زیادی به مدل‌های سانتافه و نکسو دارد. با این وجود مسئولان هیوندای معتقدند که این شبکه توری جلوی خودرو نمادی از هیدروژنی بودن تریلر هست و این وسیله نقلیه را قدرتمند و منحصر به فرد جلوه می‌دهد. برای نشان دادن محیط زیستی بودن این وسیله نقلیه چراغ‌های LED جلو آبی رنگ طراحی شده‌اند.

جزئیات این تریلر در نمایشگاه مذکور منتشر می‌شود و به احتمال زیاد هیوندای سال آتی در ابتدا آن را وارد بازار اروپا خواهد کرد. جالب است بدانیم که هیوندای اولین خودروسازی نیست که روی تریلرهایی با سوخت هیدروژنی کار می‌کند؛ بلکه تویوتا اوایل سال جاری میلادی از پروژه تریلر جدید با نام Project Portal 2.0 با سوخت هیدروژنی که شباهت‌های زیادی به مدل Mirai داشت را رونمایی کرد.

از آنجاییکه این دو تریلر شباهت‌های زیادی با هم دارند می‌توان انتظار داشت تریلر هیوندای هم قدرتی بیش از 670 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1794 نیوتن متر داشته باشد. انتظار می‌رود این وسیله نقلیه مکانی برای خواب سرنشینان داشته باشد و با یک بار شارژ کامل بتواند 482 کیلومتر را بپیماید. نظر شما درباره وسایل نقلیه با سوخت هیدروژنی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا