مکمل بنزین
خبرداخلی

آمار فروش رنو به ایران بعد از تحریم‌ها چقدر شده است؟

شرکت خودروسازی رنو فرانسه که یکی از جنجالی‌ترین شرکت‌های پسابرجامی محسوب می‌شود در چند سال اخیر توانسته بود فروش بسیار بالایی را در بازار ایران ثبت کرده و عملا درصد قابل توجهی از فروش سالانه خود را در کشور ایران ثبت کرده و به همین دلیل به دنبال راه اندازی کارخانه تولید در ایران بود که حتی محل آن در ساوه مشخص شده بود ولی تحریم‌های جدید آمریکا عملا همه نقشه‌های این شرکت را نقش بر آب کرد.

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی رنو فرانسه در خبری اعلام کرد که فروش این شرکت به بازار ایران بسیار کاهش یافته و در حالیکه در سال گذشته توانسته بود رقم بسیار بالایی را به بازار ایران صادر کرده و به فروش برساند اما این فروش در سال اخیر کاهش یافته و بعد از شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت خودروسازی کشور عملا این عدد به طرز عجیبی کاهش یافته و به یک دهم قبل رسیده است.

رنو فرانسهطبق اعلام رسمی گروه خودروسازی رنو فرانسه فروش این شرکت در هشتمین ماه سال جاری میلادی به حدود 7 هزار خودرو رسیده است که نشان دهنده تاثیر 50 درصدی تحریم‌های آمریکا در ماه اوت بوده است. این آمار نسبت به ماه گذشته در سال قبل نیز کاهش حدود 50 درصدی را تایید می‌کند.

این تعداد فروش رنو در ماه اخیر در حالی است که در صورت ثبات در وضعیت اقتصادی و عدم اعمال تحریم‌های آمریکا می‌توانست تعداد 20 هزار خودرو را ثبت کند که طبیعتا فروش کل رنو در ایران را به حدود 250 هزار دستگاه خودرو می‌رساند که نسبت به سال گذشته که 150 هزار دستگاه خودرو بود افزایش شدیدی را تجربه می‌نمود.

رنو اسپیس

البته این اتفاق برای خودروساز فرانسوی در حالی رخ می‌دهد که قبل از شروع تحریم‌های آمریکا مدعی بود که از این تحریم‌ها تبعیت نخواهد کرد ولی تلاش‌های این شرکت برای کسب معافیت از آمریکا بی نتیجه ماند و در یک چرخش کاملا پیش بینی شده اعلام کرد که بازار آفریقا را جایگزین بازار ایران خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که کل صادرات رنو به ایران در سال میلادی جاری با افت فاحشی روبرو شده و با ادامه‌دار شدن وضعیت تحریم‌ها و عدم گشایش در وضعیت اقتصادی کشور عملا در سال بعدی به چیزی در حدود صفر خواهد رسید که بایستی صرفا منتظر اوضاع در سال آینده باشیم که قطعا جولان خودروهای چینی اولین چیزی است که رخ خواهد داد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا