مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی شاسی‌بلند کیا سورنتو 2019 (ویدئوی اختصاصی)

کیا سورنتو برای اولین بار سال 2002 میلادی توسط کیا موتورز کره‌ای وارد بازار جهانی شد و تا به امروز سه نسل از این شاسی‌بلند به روی خط تولید رفته است. کیا سورنتو 2019 یکی از جدیدترین نسخه‌های این شاسی‌بلند هست که با سه ردیف صندلی می‌تواند به راحتی 7 سرنشین را در خود جای دهد.

کیا سورنتو 2019 در 5 ورژن متفاوت شامل L، LX، EX، SX و SXL به بازار وارد می‌شود و توانسته امتیاز 6.2 از 10 را از کارشناسان خودرو را بگیرد. استایل سورنتو 2019 نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا پیدا کرده و ایمنی آن بالاتر رفته است. برای مثال چراغ‌های مه شکن LED در جلوی خودرو بزرگتر شده و چرخ‌های خودرو 1 یا 2 اینچ بزرگتر شده و به 19 اینچ رسیده است.

نسخه استاندارد سورنتو 2019 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری با قدرت خروجی 185 اسب بخار و حداکثر گشتاور 178 پوند فوت متصل به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هست. برای نسخه‌های پیشرفته‌تر پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری با قدرت خروجی 290 اسب بخار و 255 پوند فوت متصل به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک نصب شده است.

در داخل کابین تجهیزاتی مانند سیستم سرگرمی و اطلاعات با صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی رابط اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی 6 بلندگو، بلوتوث، دوربین‌ها و سنسورهای نصب شده در عقب و جلوی خودرو برای رانندگی راحت‌تر و ایمن‌تر، سیستم تهویه هوا و …. نصب شده‌اند. بنا به نظر کارشناسان رانندگی با سورنتو 2019 به دلیل داشتن فرمان هیدرولیکی راحت و آسان هست و در جاده‌های پرترافیک راننده می‌تواند از سیستم خودران کمک گرفته و رانندگی آسوده‌ای داشته باشد.

کیا سورنتو 2019 در بازار رقبایی مانند هیوندای سانتافه، فورد اسکیپ، نیسان روگ، سوبارو فارستر، میتسوبیشی اکلیپس کراس، جیپ کامپس و … است و در بازار با قیمت پایه 26 هزار دلار به فروش می‌رسد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با شاسی‌بلند کیا سورنتو 2019 بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا