مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری فولکس‌واگن و مایکروسافت در زمینه اینترنت اشیا!

امروزه بسیاری از خودروسازان برای ارتقا دادن محصولاتشان سعی می‌کنند تا با کمپانی‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل، اپل و … قراردادهای همکاری ببندند. هر چقدر بیشتر تکنولوژی در خودروها نصب می‌شود، این خودروسازان هستند که برای ارتباط برقرار کردن بخش‌های تکنولوژی مرتبط خودرو احتیاج به همکاری با این شرکت‌ها برای پشتیبانی سیستم‌ها دارند.

این روزها اینترنت اشیا توانسته وارد صنعت خودروسازی شود و خودروها را به یکدیگر متصل کند و حتی راهی ارتباطی بین خودروها و مالکانشان در محل کار و زندگی‌شان باشد. از این رو برای مدیریت کردن داده‌ها باید از خدماتی همچون فضای ابری کمک گرفت. به تازگی خودروسازی فولکس‌واگن تصمیم گرفته با همکاری مایکروسافت بخش تکنولوژی داده‌های محصولات خود را از طریق فضای ابری کنترل کند که به نام “فضای ابری خودروسازی فولکس‌واگن” شناخته می‌شود.

این تکنولوژی به خودروسازی فولکس‌واگن اجازه می‌دهد تا فضایی را برای میزبانی از خدمات مشتریانش به طریق آنلاین داشته باشد که شامل خدماتی مانند اتصال هوشمند وسایل خانه به اتومبیل، کمک دستیار راننده، خدمات نگه داری و به روزرسانی و ارتقا سیستم‌های نصب شده و … می‌شود. مسئولان فولکس‌واگن امیدوارند از سال 2020 میلادی هر سال بیش از 5 میلیون دستگاه جدید خود را به اینترنت اشیا در فضای ابری متصل کنند. همچنین فولکس‌واگن خدمات فضای ابری را روی پلتفرم مایکروسافت آژور مستقر خواهد کرد.

در حال حاضر استفاده از خدمات فضای ابری روی بورس رفته بطوریکه خودروسازان دیگر مانند اتحاد رنو-نیسان- میتسوبیشی و ولوو با گوگل همکاری می‌کنند و سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خود را بر پایه سیستم عامل اندروید نصب کرده‌اند. اگر خودروسازان بخواهند محصولاتشان را هوشمند کرده و با وسایل هوشمند دیگر مستقر در ساختمان‌ها  و یا بین خودروها فعال کنند باید به فکر استفاده از پلتفرمی باشند که داده‌هایشان همانند سرعت، مکان خودروها و …. را بر روی فضای ابری مدیریت کنند. نظر شما درباره ورود اینترنت اشیا در صنعت خودروسازی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا