مکمل بنزین
گوناگونخبر

پتنت عجیب و جدید تویوتا برای خودروی پرنده!

تویوتا یکی از تازه‌ترین خودروسازانی است که وارد زمینه طراحی و ساخت خودروهای پرنده شده است. بنا به گزارش خبری Auto Guide پتنت جدیدی از برند تجاری TEMA (مهندسی و ساخت تویوتا در آمریکای شمالی) درباره طراحی خودروی پرنده منتشر شده که چرخ‌هایش در هنگام رانندگی می‌تواند جمع شده و همانند هواپیماها از زمین بلند شود.

در این پتنت اشاره شده که این خودروی پرنده می‌تواند هم بر روی زمین مورد استفاده شود و هم با استفاده از بازوهای کمکی در کنار چرخ‌ها تبدیل به هلیکوپتر شخصی شود. بعضی از کارشناسان این خودروی پرنده را بیشتر شبیه به پهپادی تشبیه کرده‌اند که قابلیت حمل و نقل انسان‌ها را نیز دارد.

تویوتا برای ساخت این خودروی پرنده و طراحی سیستم قدرت آن می‌تواند از پیشرانه‌های الکتریکی برای هر چرخ یا سوخت هیدروژنی، ژنراتور توربین گازی یا هر سیستم دیگری استفاده کند. یکی از نکات جالب درباره این وسیله نقلیه پرنده این هست که این خودرو می‌تواند علاوه بر اینکه در آسمان دیده شود، در روی زمین هم نیز کارایی داشته باشد. در حالیکه خودروهای پرنده امروزی تنها قابلیت استفاده در هوا را دارد و شباهتی به خودروهای رایج امروزی ندارد.

هنوز سوالات زیادی درباره آینده خودروهای پرنده در صنعت خودروسازی وجود دارد که به آنها جوابی داده نشده است ولی بسیاری از افراد معتقدند که وسایل نقلیه پرنده می‌تواند آینده حمل و نقل را دگرگون کند. از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان معتقدند که این خودروهای پرنده می‌توانند آلودگی هوا و صوتی را دو چندان کنند و خطرات زیادی را برای انسان‌ها به وجود آورند. شما با کدامیک از این نظرات موافق هستید؟

مسئولان تویوتا تا به امروز درباره ساخت خودروی پرنده اظهار نظری نکرده‌اند ولی انتشار این پتنت‌ها می‌تواند امید بسیاری از افراد به دیدن این گونه وسایل نقلیه را در آینده نزدیک زیاد کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا