مکمل بنزین
بازارچه

وضعیت بازار خودروهای داخلی و قیمت‌هایی که با دلار سقوط کرد!

بازار خودروهای داخلی در دو روز اخیر شاهد کاهش قیمت بی سابقه‌ای بوده که در چند ماه اخیر تکرار نشده و برای اولین بار بسیاری از سودجویان و دلالان بازار وادار به عرضه خودروهای احتکار شده خود شدند و حتی بعضی از آگهی‌های موجود در نیازمندی‌های آنلاین حکایت از عرضه‌های چند ده‌تایی انواع خودرو است که همه شایعات موجود قبلی را تایید می‌کند.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی به قدری بهم ریخته است که در بعضی از خودروها شاهد کاهش قیمت چند میلیون تومانی هستیم و این کاهش قیمت در چندماه اخیر بی سابقه بوده است. به طور مثال در خودرویی مانند دنا که به قیمت 95 میلیون تومان رسیده بود حالا با قیمت های 80 تا 85 میلیون تومان مشتری نداشته و فروشندگان معمولا مجبور به عرضه با قیمت‌های کمتر یا شرایطی برای خریداران می‌شوند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرواز دیگر خودروهای بازار می‌توان به پژوپارس اشاره کرد که با ثبت رکورد 70 میلیون تومان توانسته بود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد به زیر 65 میلیون تومان سقوط کرده و این خودرو نیز با افت تقاضا روبرو شده است.

همچنین گفتنی است که در خودروهای پرطرفدار مانند پژو 206 تیپ نیز شاهد کاهش قیمت 5 میلیون تومانی بودیم و به طور کلی سودجویانی که در هفته گذشته برای کسب سود از این بازار پرتلاطم اقدام به خرید خودرو کردند عملا نقره داغ شده و مشمول ضرر سنگینی شدند.

در گروه خودروهای سایپا و علی‌الخصوص در خانواده پراید نیز که با ثبت رکورد قیمت‌های 42 و 43 میلیون تومان برای پراید 111 جنجالی‌ترین روزهای خود را گذرانده بود در حال حاضر با قیمت 36 میلیون تومان نیز با تقاضای بسیار اندک روبرو است و دیگر خودروهای خانواده پراید نیز به زیر 35 میلیون تومان رسیده و حتی بعضا شاهد فروش این خودروی جنجالی با قیمت‌هایی نزدیک به 30 میلیون تومان هستیم.

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنیدیگر خودروی ارزان و پرطرفدار سایپا یعنی تیبا نیز با کاهش قیمت 5 میلیون تومانی به حوالی قیمت 40 میلیون تومان رسیده و نوع بی صندوق آن نیز با کاهش قیمت 4 میلیون تومانی به حوالی قیمت 43 میلیون تومان سقوط کرده است.

در خانواده خودروهای ایران‌خودرو نیز خودروهایی مانند پژو 405، سمند ال ایکس، سمند ef7 و … شاهد کاهش قیمت 5 تا 8 میلیون تومانی هستیم و در حال حاضر با قیمت‌های معقول‌تری نسبت به قیمت کارخانه معامله می‌شوند.

نکته اصلی همه قیمت‌های ذکر شده روند کاهشی آن بوده و تقاضا در قیمت‌های مذکور بسیار اندک است و اندک معاملات صورت گرفته به منظور مصرف است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا