مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی کانسپت هیبریدی سیتروئن C5 در نمایشگاه خودرو پاریس

در نمایشگاه خودرو پاریس 2018، برند سیتروئن کانسپت شاسی‌بلند هیبریدی C5 Aircross را رونمایی کرد که در واقع اولین مدل پلاگین هیبریدی از این برند هست. بنا به گفته مسئولان فرانسوی سیتروئن از دو سال دیگر این کانسپت وارد بازار جهانی می‌شود.

شاسی‌بلند سیتروئن C5 Aircross مجهز به پیشرانه گازوئیلی 1.6 لیتری با فناوری PureTech و قدرت خروجی 178 اسب بخار در کنار موتور برقی با قدرت 80 کیلوواتی با قدرت خروجی 108 اسب بخار هست که رویهم رفته سیستم موتور این خودرو 222 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیرو را به چرخ‌های جلوی انتقال می‌دهد که همانند دو مدل پژو 508 هیبریدی و 508 SW هیبریدی هست و باتری لیتیوم یونی 13.2 کیلووات ساعتی دارد. در حالت هیبریدی پیشرانه احتراق داخلی و موتور الکتریکی رویهم رفته 222 اسب بخار نیرو و حداکثر گشتاور 337 نیوتن متر را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

سیتروئن ادعا کرده که این خودروی پلاگین هیبریدی در هر 100 کیلومتر تنها 2.0 لیتر سوخت مصرف می‌کند و کمتر ار 50 گرم دی‌اکسید کربن به دلیل تعبیه سیستم i-booster وارد محیط اطراف می‌کند. همچنین پیشرانه این خودرو متصل به جعبه دنده 8 سرعته EAT8  اتوماتیک هست که بدون گرفتن پدال ترمز خود به خود سرعت خودرو پایین می‌آید و دنده تعویض می‌شود. در حالت الکتریکی (ZEV)، شاسی‌بلند هیبریدی C5 Aircross می‌تواند روزانه بیش از 50 کیلومتر را بپیماید و حداکثر سرعتی معادل 135 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. همچنین راننده می‌تواند این شاسی‌بلند را در حالت اسپرت قرار دهد تا حداکثر کارایی و عملکرد را تجربه کند.

شارژ کردن باتری این خودرو در حالت استاندارد بین 4 الی 8 ساعت طول می‌کشد و اگر با شارژ قوی 32A استفاده شود تنها 2 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز هست. رنگ این خودرو سفید، آبی تیره و رگه‌هایی از آبی متالیک هست که با چرخ و رینگ‌های 19 اینچی هماهنگی عالی دارد. در داخل خودرو صندلی‌ها با چرم فابریک بژ و داشبورد با نوارهایی از بژ چرمی پوشیده شده است. از سوی دیگر چراغ‌های جلو هاله‌ای از رنگ آبی دارند. هنوز قیمتی برای شاسی‌بلند سیتروئن C5 Aircross منتشر نشده است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا