مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس UX به دنبال تسخیر بازار خودروهای کراس‌اوور در اروپا

در حال حاضر خودروهای کراس‌اوور در تمام سایزها توانسته‌اند بازار خودروهای بسیاری از کشورهای جهان را به تسخیر خود درآورند. از این رو بسیاری از خودروسازان به دنبال تولید محصولات مختلف در تیپ کراس‌اوور در ابعاد مختلف هستند. سری لکسوس UX در بازار جهانی هم با ابعاد مختلف پا به عرصه فروش گذاشته است.

در حال حاضر در این سگمنت شاسی‌بلندهای سایز کوچک همانند بی‌ام‌و X1 و X2، مرسدس GLA، آئودی Q2/Q3، ولوو XC40، جگوار E-PACE و اینفینیتی QX30 توانسته‌اند سهم خوبی از فروش بازار را بدست آورند. ابتدای سال جاری لکسوس سری UX را رونمایی کرد ولی تا به امروز هنوز این کراس‌اوورهای کوچک سایز وارد خط تولید نشده‌اند ولی در آخر سال جاری این مدل‌ها به روی خط تولید می‌روند و از سال 2019 وارد بازار اروپایی می‌شوند.

در نمایشگاه خودرو پاریس 2018 نیز این برند ژاپنی حضور دارد و سری UX را به نمایش درآورده است. برای مثال مدل UX 200 مجهز به پیشرانه چهار سیلندر خطی با گنجایش 2.0 لیتری و خروجی 168 اسب بخار و حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر متصل به جعبه دنده اتوماتیک شده که نیرو را به محور جلو چرخ‌ها منتقل می‌کند.

از سوی دیگر مدل UX 250h که پیشرانه هیبریدی جدید دارد می‌تواند 176 اسب بخار قدرت تولید کند و نیروها را به تمام چرخ‌ها انتقال دهد؛ در حالیکه پیشرانه برقی آن تنها روی محور عقب خودرو تعبیه شده است.

در داخل خودروهای سری لکسوس UX کیفیت مواد مورد استفاده از بهترین هست و تکنولوژیهای به روز در آن نصب شده است. بنا به گزارش منتشر شده از سوی مسئولان لکسوس، تمام مدل‌های UX دارای سیستم سرگرمی و اطلاعات رابط اپل کارپلی، سیستم کمکی رانندگی در لاین، کنترل کروز رادار دینامیکی، سیستم شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار برخورد و تصادف از جلو و تشخیص عابر پیاده در شب هست. نظر شما درباره محصولات لکسوس و مدل‌های سری UX چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نسخه آمریکایی شده تویوتا CHR هست. در یک سگمنت قرار دارند و مشخصات فنی تا حدودی شبیه به هم دارند و از لحاظ ظاهر ردپاهایی از CHR رو میشه دید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا