مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزایش ساخت وسایل نقلیه تمام برقی توسط کارخانه BYD

اسم برند خودروسازی BYD ممکن است برای بسیاری از خودروسازان غربی ناآشنا باشد ولی در چین این برند یکی از خودروسازان مشهور و بنام هست که حدود 15 درصد از وسایل نقلیه تمام برقی چین را تولید می‌کند.

بنا به گزارش خبری South China Morning Post، به تازگی این کارخانه توانسته جواز حضور در بازارهای جهانی را نیز بدست آورد و از این رو ربات‌های پرسرعت با تکنیک‌های جدید ساخت را برای ساخت و تولید هر چه بیشتر خودروهای برقی به کار گرفته است. برند BYD نمادی از عبارت “برآورده کردن آرزوها” است و در خط تولید شنزن چین در هر 90 ثانیه یک وسیله برقی تولید می‌کند.

محصولات نقلیه این خودروساز در حال حاضر تنها در چین و کشورهای آسیایی فروخته می‌شود ولی در آینده نزدیک این خودروساز محصولاتش را به ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی از اواسط سال 2019 میلادی صادر خواهد کرد. بنا به گفته مدیر بخش عمومی فروش محصولات BYD، این کمپانی قصد دارد سالانه حدود 1.5 میلیون دستگاه خودرو سالانه در این بازارها تا 8 سال آینده به فروش برساند و در حال حاضر 50 درصد از این هدف به واقعیت تبدیل شده است.

از محصولات پرفروش این برند می‌توان سری F را مثال زد که فروششان در سال بیش از 100 هزار دستگاه بودند و نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش و رشد پیدا کرده است. با رونمایی از سه مدل جدید توسط BYD در چندین ماه آینده انتظار فروش 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2019 را از این خودروساز باید داشته باشیم.

البته خودروسازی BYD فراتر از ساخت خودروهای برقی عمل کرده و سال آینده قرار است بیش از 1 میلیارد دلار برای اجزای دستی و کوچک تمام برقی سرمایه گذاری کند. در نهایت با این اقدامات باید اعلام کنیم که BYD یکی از خودروسازان معروف و قدرتمند در چین هست که به زودی می‌تواند جایگاه مناسبی را در بازار جهانی به دست آورد. نظر شما درباره محصولات BYD در ایران چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا