مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی قدرتمندترین شاسی‌بلند دیزلی جهان

ماه گذشته یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای برند آلپینا بود؛ چرا که این کمپانی آلمانی به دنبال ساخت فیس‌لیفت پرچم‌دار سدان بی‌ام‌و سری 7 است. به تازگی تصاویر جدید از این نسخه جدید آلپینا برای شاسی‌بلند بی‌ام‌و X7 با قدرت بیشتر نیز منتشر شده است.

این خودروساز باواریایی هنوز برنامه ساخت نسخه کاربردی X7 M را تایید نکرده است ولی آلپینا تصمیم گرفته که قوی‌ترین نسخه دیزلی موجود در بازار شاسی‌بلند را تولید کند. تصاویر جاسوسی نمونه شاسی‌بلند آلپینا مجهز به پیشرانه دیزلی 6 سیلندر خطی کوادتوربو 3.0 لیتری است که حتی از مدل X7 M50d هم قوی‌تر هست.

با توجه به این ویژگی پیشرانه می‌توان انتظار داشت این خودروی دیزلی جدید تا 394 اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاور 560 پوند فوت را داشته باشد ولی با توجه به منابع موثق، آلپینا تصمیم گرفته حداقل 50 اسب بخار قدرت این خودرو را افزایش دهد که در نهایت باید خودروی جدید با اسم XD7 آلپینا را قدرتمندترین شاسی‌بلند دیزلی در جهان بشناسیم. در حال حاضر شاسی‌بلند آئودی SQ7 TDI با قدرت خروجی 435 اسب بخار و حداکثر گشتاور 664 پوند فوت در رده نسخه قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیاست.

اگر به تصاویر جاسوسی منتشر شده نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که این خودروی شاسی‌بلند بیشتر شبیه به خودروهای آلپینا هست تا شبیه به مدل‌های بی‌ام‌و! به علاوه حروف OAL روی پلاک خودرو دلیلی‌ست برای ارجاع دادن این خودرو به برند آلپینا؛ چرا که خط تولید این شرکت در شهر اوستاگاو ایالت باواریا در آلمان فعالیت می‌کند.

به علاوه می‌توان گفت این شاسی‌بلند تمام نیروی پیشرانه را به چهار چرخ منتقل می‌کند و هندلینگ خوبی را به دلیل سیستم تعلیق اسپرتش دارد. هنوز زود است که اعلام کنیم زمان رونمایی خودروی دیزلی آلپینا X7 در چه تاریخی اتفاق می‌افتد ولی بنا به منابع موثق، نیمه دوم سال آینده زمان رونمایی قدرتمندترین شاسی‌بلند دنیا توسط آلپینا خواهد بود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا