مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای بالای 2000سی‌سی چقدر سهمیه بنزین خواهند داشت؟

سهمیه بنزین برای خودروهای مختلف خبری است که این روزها در همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف دست به دست می‌چرخد و به نظر می‌رسد که عزم دولت برای گران کردن بنزین و سهمیه بندی کردن جدی بوده و به زودی و در ماه پایانی پاییز سال جاری باید شاهد دو نرخی شدن قیمت بنزین در بازار باشیم ولی یکی از سوالات مهم در این زمینه سهمیه بنزین خودروهای بالای 2000سی‌سی است.

به گزارش چرخان، جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون وضعیت سهمیه بندی بنزین گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای استفاده از سامانه هوشمند کارت سوخت مهیا شده است. در حال حاضر سهمیه بندی بر اساس خودرو بوده و با توجه به اینکه این سامانه از قبل فعال بوده و امکانات زیر ساختی آن بر اساس خودرو مهیا شده است، امکان فعال شدن بر اساس افراد نیست و در صورتی‌که بخواهیم نوع تعلق گرفتن سهمیه را تغییر دهیم زمان بر خواهد بود.

بنزین معمولی و سوپر سایپا سهمیه بنزینوی در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت خودروهای بالای 2000سی‌سی گفت: در مورد این خودروها دو نوع ددیگاه وجود دارد که دیدگاه اولی معتقد است که نباید به این خودروها سهمیه‌ای بدهیم و همگی خودروهای مذکور بایستی از بنزین با نرخ آزاد استفاده کنند. دیدگاه دومی نیز در مورد خودروهای بالای 2000سی‌سی وجود دارد که مانند دیگر خودروهای سواری از سهمیه 60 تا 80 لیتری بهره‌مند شوند. این خودروها پس از مصرف این مقدار از سهمیه بایستی از بنزین نرخ آزاد استفاده کنند که البته در مورد این خودروها تصمیم گیری نهایی انجام نشده است.

این اظهار نظر در حالی گفته می‌شود که قبل از این هدایت الله خادمی از بررسی اصل فعال شدن سامانه هوشمند کارت سوخت، سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین خبر داده بود که به نظر می‌رسد مجلس هنوز در مورد اصل این موضوع به جمع بندی نهایی نرسیده است و حتی بعضی از منابع مطلع می‌گویند که احتمالا بحث سهمیه‌بندی بنزین در سال جاری اجرایی نخواهد شد و این موضوع به بودجه سال 98 موکول می‌شود.

بنزین سوپر اکتان بالاهمچنین بعضی دیگر از منابع خبری از عدم اعمال محدودیت برای سهمیه بنزین خبر می‌دهند که صرفا به طور کلی قیمت سوخت در حدود 50 تا 60 درصد افزایش پیدا کند و پس از آن هر فرد صرفا با کارت سوخت خود اقدام به خرید نماید که بدین ترتیب مساله قاچاق نیز تا حدود بسیار زیادی با اعمال محدودیت خرید روزانه حل خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا