مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی لکسوس RC F GT در پیست نوربرگرینگ

برای اولین بار کانسپت لکسوس RC F GT سه سال پیش در خرداد ماه به نمایش درآمد و حالا این خودرو پا به عرصه جاده‌های مسابقات گذاشته است. لکسوس RC F GT مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 5.0 لیتری با سوخت طبیعی می‌تواند شتابی فوق‌العاده داشته باشد.

این خودروی مسابقه‌ای با بدنه فیبر کربنی حدود 1420 کیلوگرم وزن دارد و نسبت به رقبایش 363 کیلوگرم سبک‌تر شده که این امر باعث شده این سدان شتاب بیشتری به خود بگیرد. همانطوریکه در تصاویر جاسوسی دیده می‌شود لکسوس RC F GT درب کاپوت و سقف فیبر کربنی دارد و در پشت خودرو پره‌ای نواری با جنس فیبر کربنی بر روی آن نصب شده که نشانگر آئرودینامیک عالی این خودروی مسابقه‌ای است.

با وجود اینکه پروتوتایپ لکسوس RC F GT به صورت استتار شده در پیست نوربرگرینگ دیده شده؛ می‌توان گفت که این چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نسبت به فیس‌لیفت RC تغییر پیدا کرده است. توری مشبک در جلوی این خودرو نیز ظاهری جدید به خود گرفته و در کنار آن سپر خودرو کمی تهاجمی‌تر طراحی شده است.

به احتمال زیاد این خودرو اسپرت مجهز به پیشرانه 8 سیلندر با قدرت خروجی 468 اسب بخار و حداکثر گشتاور 527 نیوتن متر به بازار ارائه خواهد شد ولی به دلیل GT بودن سریع‌تر از نسخه‌های موجود هست که دلیل آن هم استفاده از فیبر کربن در بدنه آن اعلام شده است. نسخه استاندارد این مدل می‌تواند تنها در 4.4 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 برساند و حداکثر سرعتی معادل 270 کیلومتر بر ساعت داشته باشد که فیس‌لیفت جدید عملکرد بهتری خواهد داشت. به احتمال زیاد این خودرو ماه آینده در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس یا سال آینده در نمایشگاه دیترویت NAIAS رونمایی می‌شود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا