مکمل بنزین
گوناگونخبر

میتسوبیشی L200 / تریتون مدل 2019 رونمایی شد

یکی از وسایل نقلیه تجاری سبک وزن از 40 سال پیش توسط خودروسازی میتسوبیشی در بازار حضور داشته و توانسته 5 نسل را وارد دنیای خودروسازی کند و رقبایی مانند برندهای دوج و کرایسلر داشته باشد.

آخرین نسل از این پیکاپ میتسوبیشی L200 تریتون سال 2014 میلادی وارد بازار شد و یکی از خودروهای پرفروش در بازار پیکاپ‌ها شده است. به تازگی مدل جدید 2019 این پیکاپ رونمایی شده و تصاویر مختلف آن روی وب‌سایت‌های خبری قرار گرفته است. اگر نگاهی به تصاویر بیندازید متوجه می‌شوید که این خودروی میتسوبیشی اصلا فیس‌لیفت جدید نیست بلکه نسبت به مدل‌های قبلی خیلی فرق کرده؛ برای مثال توری مشبک جلوی خودرو از تم Dynamic Shield استفاده کرده که شبیه به مدل اکلیپس کراس هست و حتی شاید شیک‌تر از دیگر مدل‌های موجود در بازار طراحی شده است.

از سوی دیگر ظاهر جدید میتسوبیشی L200/ تریتون سپرهای جدید و طراحی جدیدی برای چراغ‌های عقبش دارد. به غیر از طراحی جدید نسخه 2019 میتسوبیشی L200/ تریتون حالت‌های مختلف رانندگی آفرود مانند شنزار، لجن زار، برفی، صخره‌ای و گراولی را دارد. تنها کافیست پشت رل بنشینید و دکمه روشن کردن خودرو را فشار دهید و شروع به حرکت کنید و متوجه هندلینگ عالی این خودرو شوید. مهندسان ژاپنی میتسوبیشی برای کنترل این خودرو در سرعت‌های بالا در زمین‌های لغزنده سیستم Hill Descent Control را طراحی کرده‌اند که به صورت الکترونیکی امکان رانندگی ایمن را در جاده‌های سراشیبی یا سربالایی لغزنده فراهم می‌کند.

از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو سیستم شناسایی عابران پیاده و ماشین‌های اطراف و جلوی خودرو هست که مانع از برخورد و تصادف از جلو می‌شود و با اولتراسونیک کار می‌کند. سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم هشدار ترافیکی اطراف و عقب خودرو که مانع از برخورد و تصادف از عقب می‌شود.

میتسوبیشی L200/ تریتون مجهز به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هست که کارایی و عملکرد بهتری نسبت به جعبه دنده‌های 5 سرعته اتوماتیک در نسخه‌های قبلی است. به علاوه دیسک‎های ترمز جلو بزرگتر شده‌اند و کالیپرها نیروی ترمز بیشتری را پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر ترمزهای چرخ‌های عقب خودرو نیز با بزرگتر شدن کیفیت رانندگی را افزایش داده‌اند.

میتسوبیشی L200/ تریتون هفته پیش در بانکوک تایلند رونمایی شد و از 26 آبان ماه وارد بازار تایلند می‌شود و بعد از آن وارد بازار 150 کشور مختلف دنیا خواهد شد. نظر شما درباره این پیکاپ چیست؟ آیا می‌توان انتظار حضور این مدل در بازار ایران را داشت؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا