مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال کاهش فروش خودروهای چینی برای اولین بار در 30 سال گذشته

حدود 3 دهه است که خودروسازان چینی فعالیت‌شان را روز به روز زیاد کرده و بازارشان رو به رشد بوده است و حتی در سال 2009 میلادی بازار خودروهای چینی توانست از آمریکا هم رشد بیشتری داشته باشد و بزرگترین بازار تولیدی خودروهای جهان را به دست بگیرد.

بنا به گزارش خبری رویترز احتمال دارد برای اولین بار در اکتبر گذشته حدود 11.7 درصد از خودروهای چینی عرضه شده نسبت به سال‌های قبل افت پیدا کرده و این کاهش تولید سالانه برای اولین بار از سال 1990 میلادی رخ داده است. با این وجود موسسه هماهنگی خودروسازان اتومبیل چین (CAAM) حدود 3 درصد رشد نسبت به سال قبل برای این بازار را پیش‌بینی کرده بود که اعلام شد از ژانویه تا ماه اکتبر سال جاری تنها 22.87 میلیون دستگاه خودرو در این بازار به فروش رسیده که نسبت به همین مدت در سال قبل یعنی 2017 حدود 0.1 درصد کاهش فروش رخ داده است. به علاوه در ماه اکتبر 2.38 میلیون دستگاه وسیله نقلیه در این بازار به فروش رسیده که چهارمین ماه متمادی برای کاهش فروش در سال جاری شده و بزرگترین کاهش و افت فروش از سال 2012 میلادی بوده است.

آقای ییل ژانگ، سرپرست یکی از نمایشگاه‌های بزرگ خودرو در شانگهای در مصاحبه جدید خود بیان کرده که بازار فروش در چین حال و هوای خوبی ندارد و این کاهش فروش در بازار هنوز هم ادامه دارد و وی مانند همکارانش منتظر این هستند تا ببینند که خودروسازان برای فروش هر چه بیشتر محصولاتشان چه استراتژی را رو می‌کنند.

جنگ تجاری و اقتصادی بین آمریکا و چین باعث شده که تعرفه‌های وارداتی و صادراتی بین این دو کشور افزایش پیدا کند و همین امر یکی از دلایل افت فروش در بازار خودروهای چینی اعلام شده است. خبرگزاری رویترز ادعا کرده که چندین نمایشگاه خودرو در شهرهای بزرگ چین برای فروش محصولاتشان تخفیف‌های زیاد برای جذب مشتریان گذاشته‌اند و روی فروش خودروهای کوچک به دلیل کاهش مالیات از سوی دولت مانور می‌دهند.

یکی از خبرهای خوب برای این بازار افزایش فروش خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی در ده ماه گذشته است که 75.6 درصد رشد داشته و حدود 860 هزار دستگاه خودرو سبز در این بازار نسبت به آمار سال گذشته به فروش رسیده است. نظر شما درباره بالا و پایین شدن فروش خودرو در بازار چین چه اثری روی دیگر بازارهای دنیا خواهد داشت؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا