مکمل بنزین
خبر

رینگ‌های تیتانیومی ساخته شده با پرینت سه بعدی

HRE Wheels که در کالیفرنیا مستقر است با همکاری تیم AddWorks GE Additive اولین رینگ‌های تیتانیومی را با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی و از طریق ذوب الکتریکی ساخته است. این روش می‌تواند آینده ساخت قطعات خودرو را دگرگون کند و سبب شود تیونرهای خانگی، ماشین‌های خود را به هر شکلی که می‌خواهند، آپدیت کنند.

پرتو لیزر زمانی که به یک تخته تیتانیومی تابیده می‌شود باعث ذوب شدن آن شده و با لایه های خوب پیوندی از مواد جامد ترکیب می شوند تا یک واحد مستحکم را شکل دهند. موادی که ذوب نمی شوند، برای ساخت و سازهای بعدی استفاده می شود. این تکنولوژی منحصرا در اختیار این گروه بوده و آنها در تلاش‌اند ایده خود را پخته‌تر کنند. پس از چاپ پنج قسمت اصلی، سازه های موقت درون آنها برای بازیافت به صورت دستی برداشته می‌شوند. کنترل کیفیت با توجه به دقیق بودن این سیستم، صورت می‌گیرد و برخحی از قسمت‌ها نیز ممکن است نیازمند عملیات تکمیل کننده باشند. این رینگ‌ها در اوایل ماه جاری در نمایشگاه Formnext در فرانکفورت، آلمان رونمایی رسمی خواهند شد.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا