مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید پژو 206 sd صفر از سایت دیوار بهتر است یا پژو پارس؟

دسترسی عالی به قطعات، بازار دست دوم خوب، پراکندگی مناسب نمایندگی‌ها و همچنین قیمت مناسب‌تر خودروهای تولید داخل، بسیاری از خریداران را به سمت خرید خودروهای داخلی مثل پژو 206 sdو پژو پارس سوق داده است. هر دوی این خودروها جزو پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخلند و از رنج قیمتی تقریبا یکسانی برخوردارند. در سایت‌های آنلاینی مثل دیوار که یکی از قسمت‌های مهم آن به خرید و فروش خودرو اختصاص دارد، پژو 206  sd صفر ، 72 میلیون تومان و پژو پرشیا صفر 79 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، اما جز قیمت، سوالی که پیش می‌آید این است که خرید پژو 206 sd صفر عقلانی‌تر است یا پژو پرشیا؟

ظاهر

در بازار خودروی ایران، ظاهر، یکی از فاکتورهای اصلی برای خرید است و از این رو، پژو 206 sd از این نظر که چهره به روزتری نسبت به پژو پارس یا پرشیا دارد و تا حد زیادی شبیه پژو 206 هاچ بک است، گوی سبقت را از پژو پارس با ظاهر کلاسیک و خشنش ربوده است.

کابین و صندوق عقب

پژو 206 sd و پژو پارس، هر دو از خودروهای خانوادگی بازارند و از این نظر بسیاری از خانواده‌های سفر برو جذب این دو خودرو می‌شوند. کابین پژو پارس از نظر طراحی در سطح پایین‌تری نسبت به 206 قرار می‌گیرد، هرچند با داشتن فضای کافی برای سرنشینان، توانسته در رقابت با 206 صندوقدار سربلند بیرون بیاید.

کیفیت داشبورد پژو پارس و بقیه مواد استفاده شده در آن پایین است، در حالی که داخل کابین 206sd با وجود گذشت سال‌ها، متناسب مانده است. در این خودرو دسترسی به همه چیز برای راننده آسان است. کیفیت داشبورد از پرشیا بهتر است. دید به جلو مناسب است، ولی راننده به عقب دید خوبی ندارد و برای پارک خودرو، سنسور دنده عقب واجب است. صندوق 470 لیتری پارس در حدود 20 لیتر بزرگتر از رقیب است، اما صندوق عقب SD هم پاسخگوی نیازهای معمول است.

امکانات

چه قصد خرید پژو 206 sd صفر را داشته باشید و چه پژو پارس صفر باید بدانید که هر دوی این خودروها از امکانات تقریبا یکسانی برخوردارند، اگرچه بسته به مدل، این امکانات کم یا زیاد می‌شوند. سیستم ترمز مجهز به ABS و EBD ‌، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین کناری، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سنسور دنده عقب و دماسنج از جمله این امکاناتند.

206 صندوقدار در سال 2000 توسط Euro-NCAP آزمایش شده و توانسته 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی این موسسه را در خصوص امنیت سرنشینان به دست بیاورد، بنابراین از نظر ایمنی یک سر و گردن از پژو پارس بالاتر است. گذشته از اینها با فشردن پدال ترمز sd متوجه می‌شویم که در وضعیت بهتری نسبت به پارس قرار دارد.

دور موتور و مصرف سوخت

میزان گشتاور پژو 206sd، 142 نیوتن متر است  و در سوی دیگر میدان پژو پارس، 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. حجم موتور پژو sd، 1587 سی سی و برای پژو پارس 1761 سی سی است. حداکثر سرعت پژو صندوقدار 193 کیلومتر در ساعت و برای پژو پارس 190 کیلومتر در ساعت است. اگر به دنبال خرید خودرویی با مصرف سوخت پایین هستید خرید پژو 206 sd صفر به صرفه‌تر است چراکه مصرف ترکیبی آن 6.61 لیتر در برابر         9.1 لیتر پژو پارس است.

قطعات

از آنجایی که خودروهای داخل دارای نمایندگی هستند، هرکدام از این دو خودرو را که بخرید با مشکل پیدا کردن قطعات مواجه نمی‌شوید، هرچند قطعات پژو پارس قیمت کمتری دارد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا