مکمل بنزین
خبر

ماکسیما ۲۰۱۹، یک گام فراتر از ایمنی

هر روز خبرهای ناراحت‌کننده زیادی از سرتاسر دنیا به گوش می‌رسد که خودروهای مختلف دچار حادثه شده‌اند که برخی از آنها در سگمنت سدان بوده‌اند. شاید برخی از شرکت‌ها از ساخت سدان‌ها فرار می‌کنند اما نیسان با قدرت در این مسیر حرکت می‌کند. Anne Corrao، مدیر بازاریابی نیسان، ساخت خودروهای سدان را برای نیسان یک فرصت می‌داند که باعث شاخص شدن این برند ژاپنی می‌شود.

نیسان با ارائه نسل جدید ماکسیما، تمایل خود را برای جذب خانواده‌ها به یک سدان ایمن و قدرتمند، نشان داده است. تغییرات بیرونی نسل جدید، ظریف اما موثر است که از جدیدترین زبان طراحی نیسان با جزئیات خاص خود بهره می‌برد. در نمای جلویی خودرو تجدید نظرهایی صورت گرفته که چراغ‌ها و جلوپنجره این تغییرات را نمایان می‌کنند. برای جلوه بصری بهتر، نیسان از برخی بخش‌های کرومی و سیاه‌رنگ بهره گرفته که بنظر می‌رسد از دکمه‌های پیانو الهام گرفته است. خطوط بنده‌ نیز دقیق‌تر تجدید قوا شده‌اند و تا اطراف خودرو نیز ادامه دارند.

رینگ‌ها در نمای جانبی چهره بهتری پیدا کرده‌اند و تغییرات کوچکی در چراغ‌های عقب نیز دیده می‌شود. بیشترین تغییر در داخل کابین مربوط به رنگ بوده‌است که تریم دورنگ خوبی برای نمای داخلی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این یک پکیج جدید شامل مواد جدید مانند چرم راکودا تان برای مشتریان قابل سفارش خواهد بود.

دستیار راننده‌ی اختیاری Safety Shield 360 در این خودرو یکی از تجهیزات جدید محسوب می‌شود که در کنار ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار نقطه‌ی کور دید راننده، هشدار عبور از تقاطع، هشدار خروج از خط، دستیار نور بالا و ترمز خودکار عقب سطح بالایی از ایمنی را فراهم خواهد کرد.

گفته می‌شود صندلی‌های این خودرو از لحاظ راحتی، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و از لحاظ تنظیمات نیز هر آن چیزی که یک راننده احتیاج داشته باشد را در خود دارد. نیسان موتور ماکسیما را به‌اندازه کافی قوی دانسته، بنابراین در مدل ۲۰۱۹ نیز از همان موتور 3.5 لیتری V6 با گیرکس یکپارچه (CVT) نسل گذشته، بهره گرفته است. این موتور با 300 اسب بخار و 261 پوند فوت گشتاور گزینه مناسبی بنظر می‌رسد. با توجه به این مسئله که قیمت پایه ماکسیما ۲۰۱۹ از ۲۳ هزار دلار آغاز می‌شود، می‌توان آن را یک گزینه مناسب برای خانواده‌ها دانست که ایمنی خود، سفر‌های آرام را به مشتریان هدیه می‌دهد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا