مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار از تولید پژو 301 و پژو 2008 در ایران‌خودرو

پژو 301 و پژو 2008 دو محصول پسابرجامی گروه خودروسازی ایران‌خودرو محسوب می‌شوند که به نظر می‌رسید یکی از سکوهای ارتقای کیفی محصولات این شرکت باشند ولی با خروج آمریکا از برجام منجر به خروج پژو از ایران شد و حالا این شرکت به گفته یکه زارع به دنبال تولید یکی از این دو محصول بدون همکاری شریک فرانسوی‌اش است.

به گزارش چرخان، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید محصولات خارجی این شرکت گفت: ما به تحریم‌ها به نگاه فرصت برای پیشرفت نگاه می‌کنیم و در حال برنامه ریزی برای عبور از این شرایط هستیم تا تحریم‌ها را به سمت ارتقا کیفی ببریم. ما در نمایشگاه خودروی امسال بعضی از قطعات وارداتی را به نمایش گذاشتیم تا بتوانیم همکاری قطعه سازان داخلی را جذب کنیم.

پژو 301وی در ادامه افزود: ما با سازمان‌هایی مثل معاونت علمی و فناوری ریاس جمهوری توافق‌نامه‌ای را امضا کردیم تا از نیروهای جوان و فعال با دانش علمی بالا بهره برده و بتوانیم در بهبود عملکرد تولیدی خود از آنها استفاده کنیم. ما از شرکت‌های دانش بنیان و یا تولیدکننده قطعه حمایت می‌کنیم و با استفاده از سازوکار خرید تضمینی این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه گفت: ما برای تولید پژو 301 از تجربیات قبلی خود پیرامون پژو 206 و پژو 207 استفاده خواهیم کرد چرا که در دوره قبلی تحریم‌ها نیز توانستیم بدون کمک شرکای خارجی اقدام به تولید این دو خودرو نماییم و قطعا در مورد پژو 301 نیز این اتفاق رخ خواهد داد.

برنامه‌ریزی سایپا برای تولید چری تیگو X3یکه زارع در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون داخلی سازی پژو 2008 و جزئیات تولید آن گفت: ابتدا باید عرض شود که داخلی سازی در مورد خودروهایی صورت خواهد گرفت که تیراژ تولید بالایی دارند و طبیعتا با توجه به وضعیت تولیدی پژو 2008، داخلی سازی آن در مرحله بعد قرار دارد. ما برای تحویل این خودرو نیز مشکلی نداریم و سود تاخیر در تحویل انها طبق قرارداد به مشتریان پرداخت می‌شود ولی به هر حال با تاخیر این تحویل عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری این شرکت با پژو وضعیت شراکت این شرکت با ایران گفت: ما در حال حاضر با وضعیتی روبرو هستیم که این شرکت به صورت عقب عقب در حال ترک ایران است. این شرکت وارد صنعت خودروسازی کشورمان شد و سرمایه گذاری کرد و پول زیادی را وارد کشورمان کرده که در کنار تکنولوژی روز بوده و حالا همه این سرمایه گذاری‌ها در داخل کشورمان موجود است. ما به دنبال تولید محصولات قراردادمان با پژو هستیم و این مهم حتی بدون حضور پژو نز عملی می‌شود.

پژو 207 صندوقداریکه زارع در پایان گفت: ما در حال داخلی سازی پژو 301 هستیم و به احتمال زیاد در اسفندماه سال 98 شاهد ورود این خودرو به بازار خواهیم بود. البته تولید این خودرو به صورت آزمایشی در سال جاری انجام می‌شود ولی تولید اصلی آن در سال آتی انجام خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا