مکمل بنزین
گوناگون

این خودروها، ماکت هستند

برخی ساخت هر وسیله‌ای را در ابعاد کوچک جذاب می‌دانند. بطور مثال برخی شهرهای مهم جهان را در ابعاد کوچک شبیه‌سازی می‌کنند و کلکسیونرهای بزرگ از این ماکت‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. مرسدس بنز به‌اندازه کافی جذابیت دارد و یک هدف ایده‌آل برای کلکسیونرها محسوب می‌شود. اخیرا هنرمندان به سراغ محصولاتی مانند کامیون آکتروس رفته‌اند و آن را با مقیاس 1:18شبیه‌سازی کرده‌اند. این ماکت 113 سانتیمتر طول و 10 کیلوگرم وزن دارد و جزئیات آن دقیقا از روی نمونه اصلی برداشته شده تا کاملا شبیه به نمونه اصلی شود.

هنرمندان و طراحان مرسدس برای اولین‌بار این خودروهای زیبا را آماده کرده‌اند تا با مقیاس 1:18 در اختیار علاقه‌مندان باشند.. مرسدس بنز در این پروژه با شرکت مدل‌سازی NZG همکاری کرده و تنها کشنده طراحی شده بیش از 500 قطعه دارد و برای ساخت آن 10 ماه وقت صرف شده است. مشخصات جذاب و منحصر به‌فرد این کشنده باعث شده تا  آکتروس همراه تریلر حمل خودروی خود، 630 یورو قیمت داشته باشد و با صرف‌نظر از بخش تریلر آن می‌توان با پرداخت 260 یورو این ماکت جذاب را خرید.

اما جذابیت این پروژه به همینجا ختم نمی‌شود و محصولات سواری جدید مرسدس بنز با مقیاس 1:18 شبیه‌سازی شده‌اند و به راحتی در بخش بار این کشنده جای‌ می‌گیرند.. این ماکت‌های زیبا خودروهای GLE با رنگ‌های نقره‌ای و آبی با قیمت 90 یورو، خودروهای A کلاس با رنگ‌های خاکستری و سفید با قیمت 80 یورو، خودروهای X کلاس با قیمت 90 یورو، کلاس V به قیمت 100 یورو، AMG GT63 با قیمت 110 یورو و E63 S با قیمت 120 یورو را شامل می‌شوند و در مجموع تمام این پکیج در حدود 1200 یورو قیمت خواهد داشت. اگر چه این خودروها قیمت چندان کمی ندارند اما از همین حالا تعداد زیادی از علاقه‌مندان تمایل خود را برای خرید آنها اعلام کرده‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا