مکمل بنزین
گوناگونخبر

با پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین آشنا شوید

چین بعنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، یکی از جذاب‌ترین بازارها از لحاظ آمار فروش محسوب می‌شود. چین علاوه بر یک بازار فروش خوب، خودروسازان رو به رشد جذابی هم دارد که در تلاش هستند تا خود را بیش از گذشته در جهان مطرح کنند. اکنون سایت focus2move که به انتشار آمار فروش بازارهای مختلف می‌پردازد، به بررسی بازار چین پرداخته است و آمار فروش خودروهای این بازار را منتشر کرده است.

در این لیست فولکس‌واگن لاویدا با فروش 503,825 دستگاهی بعنوان پر فروش‌ترین خودروی این بازار انتخاب شده است. لاویدا با موتورهای 1.5 لیتری با 116 اسب بخار قدرت، 1.2 لیتری توربو با 116 اسب بخار قدرت و 1.4 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت عرضه شده است و چینی‌ها نشان داده‌اند که به این خودرو علاقه‌مند هستند. نیسان سلفی با آمار فروش 471,216 دستگاهی جایگاه دوم را دارد. این خودرو از پیشرانه‌ 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 137 اسب بخار بهره می‌برد.

اما جایگاه سوم در اختیار یک محصول چینی با نام وولینگ هونگ‌گوانگ با آمار فروش 476,538 دستگاه است. بنظر می‌رسد جنرال‌موتورز توانسته با همکاری برند چینی، محصولی جذاب را آماده کند. این کراس‌اوور توسط اتحاد SAIC-GM-Wuling صرفاً برای بازار داخلی چین تولید شده. کیفیت ساخت بالا و تجهیزات مناسب در کسب این آمار بی تاثیر نبوده است.

هاوال H6 نیز با فروش 452,552 دستگاهی، یکی دیگر از محصولات پر فروش بازار چین است. کفیت ساخت عالی و موتور ۲ لیتری توربوشارژر مجهز به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) با توانایی تولید قدرت ۱۹۷ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن‌متر از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه عامل اصلی این فروش بالا، بوده‌اند. بر خلاف بازار آمریکا، تویوتا کرولا در چین محبوبیت کمتری دارد و این خودرو با فروش 374,400 دستگاهی، رتبه پنجم را کسب کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا