مکمل بنزین
خبر

هاوال H9 گران‌ترین خودروی چینی حاضر در ایران

قیمت‌ خودروهای چینی، این روزها سر به فلک می‌کشد و برخی قیمت‌ها شوکه کننده هستند. نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از واردات خودرو باعث شده تا محصولات غیر چینی در قله باشند و چینی‌ها در حال نزدیک شدن به آنها! هاوال بی‌شک یکی از بهترین کمپانی‌های خودروساز چینی است که خودروهای این برند توان رقابت با کره‌ای‌ها و حتی محصولات باکیفیت ژاپن را نیز دارند.

گریت‌وال در سال 2013 برند هاوال را معرفی کرد و توانست آمار خوبی را با این برند تجربه کند. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت مدل H9 است و خودروهای H2 و H6 نیز از همین برند در ایران حضور دارند. کیفیت بزرگترین شاسی‌بلند هاوال به‌حدی خوب بوده که بتواند علی ‌دایی یک از لوکس‌سوارترین شخصیت‌های ایران را راضی کند تا هاوال اچ 9 را بعنوان خودروی شخصی خود انتخاب نماید. طراحی خارجی هاوال H9، شباهت زیادی به خودروهای تویوتا دارد و از لحاظ ابعادی نیز این خودرو یاد آور مدل قدیمی پرادو است. اچ 9 نسبت به سایر خودروهای چینی در طراحی، کیفیت بالاتری دارد و شاید این به‌دلیل الگوبرداری از تویوتا بوده باشد.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب هاوال اچ 9، کابین آن است. یک کابین مجهز با متریال با کیفیت باعث شده تا خودروی بزرگ هاوال در بین چینی‌ها، بهترین باشد. البته فقط در بین چینی‌ها بهتر است و از لحاظ متریال داخلی، توان رقابت با خودروهای روز دنیا را ندارد. موتور 2 لیتری توربوشارژ VVT دوگانه با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ دوربردقیقه عملکرد خوبی دارد و گیربکس اتوماتیک هشت‌سرعته‌ ساخت ZF آلمان، باعث شده تا اچ9 شرایط خوبی داشته باشد.

اما هرچقدر هاوال اچ 9 خوب‌ باشد، قیمت آن بسیار غیرقابل باور و تاسف‌بار است. این خودرو در حالی که قرار بود چیزی در حدود 400 میلیون تومان قیمت داشته باشد، در بازار ایران قیمتی در حدود 700 میلیون تومان دارد. این قیمت نشان می‌دهد که مسئولین مرتبط با عرضه خودرو در خواب به‌سر می‌برند و دلالان توانسته‌اند بازار را تصاحب کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. مسئولان ما خیلی عقب مونده تشریف دارند
    جوری که دلالان خر مکس ایرانی از این فرصت
    استفاده میکنن و حق خون ملت را مثل خون آشام
    می نوشند و وآی به حال ما مردم که در این کشور
    زندگی میکنیم که امیدی توش نیست
    باید قبول کرد ما نسبت به چینی ها خنگ تریم

  2. دولت مردان چین کثیف کاری کردند وبه مجلس ایران فشار آوردند تا ماشین های بروز اروپایی جلوی وارداتش را بگیرند و ایرانی کمافی سابق از لگن های داخلی و چینی استفاده کنند .لعنت بر چین کمونیست و مدیران رانت خوار کشور

  3. سلام من باورنمیکنم چینیها حتی اروپائیان ودرکل غربیها هم ازایرانیان خوش فکرتریا بااستعداد بیشترباشند بلکه موضو بسترهای درست واصولی ارزش گذاشتن به همه استعدادها وبرنامه ریزی سازماندهی و آموزشهای لازم موجب پیشرفت هرجماعتی نیشه وقتی یادبگیریم همگرایی و کارهای مشارکتی اراء بدیم اونوقت خواهیم دید ایرانی سرآمد درخلاقیتهای فردی واجتماعی هست فقط آموزش و فراهم کردن بستر برای رشد وشکوفائی انسان هست .

  4. من شماره تلفن آقای دایی رالازم دارم اگه کسی داره لطفا برام بفرسته یک دنیا ممنون ایشون میشوم تلفن09172206031 پوران میرقباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا