مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

عجیب ترین آپشن هایی که تاکنون در خودروها به کار رفته اند! (بخش دوم)

در مطلب سری گذشته که در مورد آپشن های عجیب و منحصربه‌فرد برایتان گذاشته بودیم، اشاره‌ای به بعضی از حق انتخاب‌های خودرویی کرده بودیم که بعضی از آن‌ها واقعاً جالب و بعضی دیگر نیز کم‌کاربرد بودند.

در این مطلب نیز قصد داریم به شما عزیزان آپشن های دیگری را معرفی نماییم که هر یک با توجه به کاربردی بودن یا نبودن خود، استفاده‌های مشخصی برای سرنشینان خودرودارند.

با چرخان همراه باشید تا با این آپشن ها بیشتر آشنا شوید.

پورشه: دریچه‌های هوایی باروکش چرم

پورشه در مورد شاخصه‌های لوکس بودن خودروهای خود کمی حساس بوده و به همین خاطر، آپشن هایی را ارائه می‌دهد که در کمتر خودرویی یافت می‌شوند. اگر فردی که قصد خرید خودروی پورشه خود را دارد، در مورد چرم بودن تزئینات داخلی خودرو، وسواس داشته باشد، می‌تواند دریچه‌های هوا، فرمان، حلقه‌های اتصال کمربند و حتی جعبه‌فیوز خودروی خود را نیز از جنس چرم انتخاب کند.

فیات 500L: ماشین اسپرسو

این بار، این خودروی ایتالیایی قرار است آپشنی بانام ماشین اسپرسو را در اختیار راننده خود قرار دهد که چندان ضروری و حیاتی نیست. آپشنی که البته شرکت فیات، پس از فروش خودروی خود، آن را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. شاید در آینده شاهد آپشن های دیگری مانند ماشین پاستا ساز یا هر وسیله دیگری که بتواند خودرو را به یک آشپزخانه متحرک تبدیل کند نیز باشیم.

بنتلی: روکش‌های سنگی داخل کابین

اگر شخصی از روکش‌های فیبر کربنی، چرم و یا حتی پلاستیکی که می‌توانند آلودگی و یا اثرانگشت را بیشتر به سمت خود جذب کنند خسته شده باشد، روکش‌های سنگی بنتلی پاسخگوی نیاز او خواهد بود. روکشی با قطر 1 میلی‌متر که چندان به وزن خودرو اضافه نمی‌کند و از این لحاظ مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته مرسدس بنز، چند سال قبل آپشن روکش گرانیتی را قبل از بنتلی بر روی خودروهایش قرار داده بود.

فیات 500: پخش‌کننده عطر

اگر از ماشین پاستا به‌عنوان یک آپشن دیگر برای فیات بگذریم، این آپشن جذاب می‌تواند کاربردی‌تر از آن باشد. آپشنی که هم ظاهر زیبایی دارد و هم و هم باعث خوشبو نگه‌داشته شدن فضای داخل فیات 500 خواهد شد.

آئودی Q3: چادر مخصوص مسافرت

اگرچه خودرویی مانند پونتیاک آزتک (Aztek) که چهره چندان جذابی نداشت اما توانست با ایده‌های جالبی برای راحتی سرنشینان مانند یک چادر قابل‌حمل، از این نظر حرفی برای گفتن داشته باشد؛ اما برای آئودی، این چادر می‌تواند از قسمت عقب سقف شاسی‌بلند باز یا بسته‌شده و از این نظر بسیار راحت است. چادری که می‌تواند در مدت کمتر از 10 دقیقه باز شود.

نیسان کیوب: پارچه نمدی روی داشبورد

اگرچه تاکنون هیچ‌کس دلیل قرار گرفتن یک قطعه پارچه نمدی را بر روی نیسان Cube نفهمیده است اما می‌توان به‌عنوان یک حدس، آن را برای کاهش استرس (لمس کردن آن در مواقع ضروری در نظر گرفت). اگرچه بعضی از صاحبان نیسان کیوب گفته‌اند که از این آپشن عجیب، برای نگه‌داشتن خودکار و یا عینک‌های آفتابی‌شان استفاده کرده‌اند.

هوندا ادیسه: جاروبرقی هوندا

اگرچه ایده قرار گرفتن یک جاروبرقی کوچک در قسمت عقبی ماشین‌های مینی ون چندان جدید نبوده و قدمتی تقریباً به‌اندازه خود همین خودروها را دارد اما در کل، می‌توان گفت که بودن یک جاروبرقی کوچک در قسمت عقب خودرو که بتوان با استفاده از آن، در مواقع نیاز، مینی ون خود را تمیز کرد، آپشن جالب و کاربردی به نظر می‌آید.

نیسان لیف: باله عقبی از جنس پنل های خورشیدی

در خودروهای برقی شاید با استفاده زیاد و هم‌زمان از تهویه مطبوع خودرو، رادیو، چراغ‌ها و امکانات دیگر خودرو، باتری این خودروها زودتر خالی‌شده و پاسخگوی مسیرهای طولانی نباشند؛ اما شرکت نیسان که ایده‌های جالبی در خصوص خودروهای برقی و امکانات آن‌ها ارائه داده است، این ایده جالب و البته کاربردی را که بتوان قسمتی از انرژی خودرو را از طریق باله (اسپویلر) تولید کرد را در مدل Leaf به‌کاربرده است.

مرسدس بنز: گرم‌کن‌هایی برای استراحت دست

آپشن هایی مانند گرم‌کن صندلی‌ها، گرم‌کن فرمان در مرسدس‌های کلاس E و S، این بار به آرنج‌ها و دست‌ها رسیده و دست راننده با استفاده از این آپشن دیگر در روزهای سرد فصل زمستان نیازی به زجر کشیدن برای گرم شدن نخواهد داشت.

جگوار F-Pace: کلید فعال شدن

این آپشن با فناوری مدرن، برای رانندگانی طراحی‌شده که ممکن است در مکان‌هایی خیس و مرطوب کلید خود را گم‌کرده و یا کلید خودروی‌شان در آب بیفتد. این مچ‌بند ضد آب، به این صورت عمل می‌کند که هرگاه راننده به خودرو نزدیک شود، درب‌های خودرو باز و هرگاه از آن دور شود درب‌های خودرو بسته می‌شوند و دیگر نیازی به حمل کلید خودرو نیست.

رنج روور: صندلی‌های عقب مخصوص مشاهده مناظر

رنج روور بریتانیایی، با قرار دادن صندلی‌های چرم مشکی‌رنگ در قسمت زیر صندوق‌عقب خودروی اتوبایوگرافی، قصد دارد تا سرنشینان خود را دعوت به مشاهده مناظر و لذت بردن از آن‌ها کرده است.

تسلا: سلاح زیستی (Bio) دفاعی

اگرچه نام این آپشن کمی عجیب بوده و تسلا هنوز آن را برای بازار عرضه نکرده اما این آپشن می‌تواند در مواقع ضروری مانند هنگامی‌که راننده آلرژی داشته و یا شخصی در ترافیک سنگین گیر می‌افتد، فضای داخل کابین را با بالاترین ضریب محافظت، در مقابل شرایط و گازهای خطرناک خارجی حفظ می‌کند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا