مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان الکتریکی پولستار 2، چه مشخصاتی دارد؟

پولستار مدتهاست که در بخش خبر خودروهای الکتریکی، همیشه طرفداران خود را داشته است. این برند نچندان قدیمی، خود را با مدل پولستار 1آغاز کرد که از همان موقع می‌شد، عطش رقابت با تسلا را در این کمپانی دید. پولستار 2 با دو موتور الکتریکی طراحی شده که در مجموع توانی معادل 400 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

یک پکیج باطری 78 کیلووات ساعتی منبع تامین انرژی این خودرو است که با یک‌بار شارژ می‌تواند تا 500 کیلومتر را طی کند. باطری این خودرو همانند تسلا 3 در کف خودرو جای داده شده است تا خودرو بر روی سطح جاده بهتر بچسبد. پولستار 2 بر اساس پلت‌فرم CMA ولوو طراحی شده که چند محصول دیگر نیز بر همین اساس طراحی و تولید شده‌اند. کمک‌فنرهای Öhlins، ترمزهای برمبو و رینگ‌های 20 اینچی باعث شده‌اند تا این خودروی الکتریکی توان حرکتی بالایی داشته باشد و همچنین نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی کاملا بی‌سر و صداتر عمل می‌کند.

سیستم اطلاعاتی سرگرمی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد که تاکنون هیچ خودرویی چنین قابلیتی نداشته است.مشخصات فنی پولستار به ما ثابت می‌کنند که تسلا3 با رقیب سرسختی روبرو خواهد بود که این خودرو را به چالش خواهد کشید. پولستار 2 در آلمان با قیمت پایه 39,900 یورو عرضه خواهد شد و در گران‌ترین حالت قیمت آن به 59,900 یورو می‌رسد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا