مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد اسکیپ با ظاهری جدید معرفی شد

محصول جدید فورد در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک، برای رقابت در بازارهای اروپایی و آمریکا، آماده شده است و مشخصات آن با نسخه‌های گذشته بسیار تفاوت دارد. فورد اسکیپ را با ظاهری جدید، تکنولوژی بالا و بخش فنی بهبود یافته روانه بازار کرده است. اسکیپ برای اولین بار در سال 2005 عرضه شد اما برای سال 2020 علاقه‌مندان سه انتخاب هیبریدی خواهند داشت که یک نسخه استاندارد و دیگری پیشرانه قدرتمند تری در خود جای داده است.

کومار گالوترا، رئيس فورد در شمال آمريکا گفت: “اين خودرو کاملا جديد، طراحی باشکوه تر و جذاب‌تر را با توانایی بالا برای ماجراجويي زندگی شما آماده شده است که با موتورهای پیشرفته هیبریدی ما، مشتریان وقت کمتری را در ایستگاه گاز صرف می کنند.”

طراحان برای دمیدن روح خودروهای اسپرت در این مدل از جلوپنجره‌هایی به سبک مدل موستانگ بهره گرفته‌اند که بنظر می‌رسد در ظاهر کلی تاثیرگذار بوده است. با استفاده از یک سقف شیبدار، اسپویلر Liftgate بهینه شده، اسکیپ جدید از لحاظ آیرودینامیک از همه نسخه‌ها بهتر است. کاهش وزن به‌دلیل استفاده از فولاد سبک نیز این خودرو را برای مانور در جاده، آماده‌تر کرده است. موتور EcoBoost® در این مدل می‌تواند بین 400 الی 550 مایل را در حالت ترکیبی طی کنند.

موتور 2.0 لیتری هیبریدی در نسخه  می‌تواند 250 اسب بخار قدرت و 275 پوند بر فوت گشتاور تولید کند. گشتاور در صورت استفاده از سوخت 93 اکتان، بیشتر نیز خواهد شد مدل 1.5 لیتری نیز در تیپ‌های، استاندارد S، SE و SEL، با توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت و 177 پوند بر فوت گشتاور نیز قابل دسترس مشتریان است. مدل SE Sport با سیستم پیشرفته هیبریدی نسل چهارم فورد بعنوان فول‌ترین مدل عرضه شده که شامل موتور جدید Hybrid با حجم 2.5 لیتری می‌شود.

اسکیپ‌های هیبریدی دارای چهار حالت EV هستند که به مشتریان اجازه می‌دهد تنظیمات مناسب را برای نیازهای فردی خود انتخاب کنند.

در حالت Auto EV، خودرو انتخاب می‌کند که بر روی بنزین یا برق کار کند
در حالت EV Now، رانندگان می‌توانند در حالت تمام الکتریکی کار کنند
در حالت EV، رانندگان می توانند در حالت بنزینی رانندگی کنند
در حالت کاملا جدید EV Charge، رانندگان می توانند در حین رانندگی باتری را شارژ کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا