مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

افزایش قیمت نیم میلیارد تومانی یک خودرو در تهران!

محصولات کمپانی ب‌ام‌و همیشه خاص هستند. حال در این میان، برخی از این طراحی‌ها چنان زیباست که به سادگی نمی‌توان از کنار آن‌ها عبور کرد. یکی از این موارد ب‌ام‌و i8 است که با ورود به نمایشگاه‌های پایتخت تمامی نگاه‌ها را به خود جلب و حرف و حدیث‌های فراوانی را با خود به همراه داشت. این خودروی لوکس که طراحی فوق‌العاده آن را می‌توان فراتر از نسل خودروهای امروزی دانست، عملکرد یک خودروی اسپرت را با میزان مصرف سوخت و آلایندگی یک خودرو کامپکت ادغام می‌کند.
بدنه این مدل از آلومینیوم ساخته شده و سیمای این اتومبیل به گونه‌ای است که تناسبات ویژه ب‌ام‌و در آن رعایت شده است.
Bmw i8 در ایران
به گزارش چرخان به نقل از عصر ایران، ورود این خودروی متفاوت ب‌ام‌و به نمایشگاه‌های اتومبیل تهران باعث شد که شمار زیادی از رهگذاران و علاقه‌مندان، این خودرو را در پشت شیشه نمایشگاه‌ها نه به عنوان اتومبیل بلکه به عنوان یک اثر هنری به نظاره بنشینند. این خودرو طی ماه‌های گذشته در نمایشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو با قیمت 1.5 میلیارد تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان برچسب قیمت خورده بود ولی مشکلاتی که در راه شماره‌گذاری این خودروها با پلاک ملی به وجود آمد، باعث شد تا این رقم در برخی از نمایشگاه‌ها کاهش هم داشته باشد.

طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر شماره‌شدن این خودروی خاص منتشر و اعلام شد که تعدادی از این خودروها پس از 9 ماه پلاک ملی دریافت کرده‌اند.

Bmw i8 در ایران

دریافت پلاک ملی باعث شد تا قیمت این نوع خودرو در بازار افزایش یابد؛ به طوری که قیمت آن هم اکنون به 2 میلیارد و 200 تا 2 میلیارد و 350 میلیون تومان (با پلاک ملی) افزایش یافته است. بنا به گفته برخی از فعالان بازار، 28 دستگاه ب‌ام‌و i8 وارد کشور شده که فقط تعداد محدودی از آنها توانسته‌اند تا کنون مجوز شماره‌گذاری با پلاک ملی را دریافت کنند. موتور این خودرو از نوع هیبریدی است و در بازارهای جهانی به قیمتی حدود 136 هزار دلار به فروش می‌رسد.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. این ماشین با دلار 3500 تومان چیزی حدوی 470 میلیون تومان می ارزه اما قیمت واقعی در ایران کاملا غیر واقعی می باشد .

  2. خوش به حال مرفهین بی درد. سهم ما از این خودروها فقط نگاه است و بس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا